حضور پشتوانه های تالوی کشور در مسابقات جهانی اندونزی

تیم ملی تالوی دختران کشورمان ، امسال با ترکیب جوانی عازم مسابقات جهانی اندونزی می شود.

به گزارش خبرنگار کشتی و رزمی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان،در سیزدهمین دوره مسابقات قهرمانی جهان که از 23 آبان ماه به میزبانی اندونزی برگزار می شود، تیم ملی تالوی دختران کشورمان از سرمایه های تالوی کشور درترکیب خود استفاده کرده است. به گونه ای که هردو تالوکار اعزامی از رده های سنی پایین در تیم ملی حضور داشتند و در حال حاضر در رده سنی بزرگسالان شرکت می کنند.

صادقی:دست پر از اندونزی باز می گردیم

الهام صادقی مربی تیم ملی تالوی دختران کشورمان در خصوص نفرات اعزامی به مسابقات جهانی می گوید: حدود پنج ماه در اردوی های اعزامی به مسابقات جهانی اندونزی هستیم و در این مدت توانستیم علاوه بر تمرینات سختی که پشت سر می گذاریم حریفان خود را آنالیز کنیم تا با نتایج چشمگیری از اندونزی باز گردیم.

وی گفت: تیم ملی تالوی کشورمان در بخش دختران با دو تالوکاری که پیش از این نیز در تیم ملی تالو در رده های سنی پایین تر حضور داشتند، به مسابقات جهانی اندونزی اعزام می شود.اما برای نخستین بار است که نوجوان شانزده ساله کشورمان در رده سنی بزرگسالان اعزام می شود که البته ما به کسب نتایج خوب از سوی وی امیدواریم.

وی افزود: زهرا کیانی نوجوان شانزده ساله ای است که از ده سالگی در ترکیب تیم ملی حضور داشته وتاکنون نتایج خوبی نیز کسب کرده است. کیانی که 2 طلا، يك نقره و برنز جهاني و 3 طلا و 2 نقره آسيايي رده سني جوانان را در كارنامه دارد، با وجود سن کم امسال برای اولین باردر مسابقات جهانی اندونزی حضور می یابد .

با توجه به اینکه وی در مسابقات اخیر جوانان آسیا که در چین برگزار شد،بسیار خوش درخشید،امیدواریم که در میدان بزرگسالان نیز بتواند توانایی های خود را به کار گیرد و برای کشورمان افتخار آفرینی کند.

صادقی گفت: حانیه رجبی دیگر تالوکار اعزامی به مسابقات جهانی اندونزی است،که وی نیز در رده های سنی پایه در ترکیب تیم ملی تالو حضور داشته و همیشه نتایج خوبی را کسب کرده است . وی که سابقه حضور در تیم ملی بزرگسالان را دارد ، اولین بانوی ایرانی بود که توانست مدال در بخش تالو را برای کشورمان کسب کند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: حتم دارم تا با نتایج خوبی از اندونزی باز خواهیم گشت ، زیرا هر دو تالوکار دختری که خود را برای مسابقات جهانی آماده می کنند ، ووشوکارانی هستند که فدراسیون ووشو از رده سنی نونهالان روی ،سرمایه گزاری کرده و به آینده درخشان آنان امیدوار هستیم.

کیانی: کار سختی را در اندونزی پیش رو دارم

زهرا کیانی تالوکار نوجوان اعزامی به مسابقات جهانی اندونزی در خصوص اولین حضورش در رده سنی بزرگسالان می گوید: : نخستين حضورم را در رده سني بزرگسالان تجربه مي كنم ، با وجودیکه پیش بینی نمی کردم تا به مسابقات جهاني بزرگسالان اعزام شوم ،اما این اتفاق افتاد و حالا انگيزه فراواني براي موفقيت دارم و تمام تلاشم را می کنم تا پاسخ اعتماد مسئولان فدراسیون را با کسب بهترین نتیجه بدهم.

وی افزود: با توجه به اینکه در مرداد ماه نیز به مسابقات جوانان آسیا در چین اعزام شدم،بیشتر از سایرین در اردو بودم و حدود 7 ماهی هست که با برنامه هايي كه مربيان داشتند تمرينات سختي را انجام داده ام، در این مدت روي سختي حركات و پرش ها، تمرين فراواني داشتيم.با وجودیکه پيشرفت خوبی را در خودم احساس مي كنم اما مطمئن هستم كه براي رسيدن به مدال در رده سني بزرگسالان بايد دقت و تمركز بيشتري داشته با شم.

کیانی گفت: با توجه به اینکه در فرم های (چانگ چوان)، (جین شو) و (چیانگ شو )درمسابقات جهانی اندونزی شرکت می کنم اما برای رسيدن به نتيجه ايده ال در اجرای فرم چانگ چوان اميد بيشتری دارم.

وي در پایان گفت : به کسب نتیجه در اندونزی امیدوارم و دوست دارم با کسب مدال بتوانم جبران زحمات مسئولان فدراسیون و تلاش های خودم را بگیرم. مدال مسابقات جهانی بسيار باارزش است اگر مدال بگيرم آنرا به با ارزش ترين افراد حاضر در زندگي ام (خانواده ام) تقديم می كنم.

رجبی:تمام توانم را برای کسب مدال جهانی به کار می گیرم

حانیه رجبی تالوکار تیم ملی ووشو کشورمان که مدال برنز بزرگسالان آسيا، یک طلا، یک نقره و دو برنز جوان آسیا، برنز جوانان جهان، و نقره بازيهاي كشورهاي اسلامي را در كارنامه خود دارد درباره حضور مسابقات جهانی اندونزی گفت: 10 سال است كه در رشته ووشو فعاليت مي كنم و هشتمين سال حضورم در تيم هاي ملي را پشت سرمي گذارم. برای رسیدن به این مرحله روزهای بسیار سختی را در تمرينات پشت سر گذاشتيم و مربيان كمك بسیاری برای رسيدن به شرايط مطلوب تالوکاران داشتند. به طور کلی مسئولان فدراسیون با فراهم کردن امکانات خوب شرایط را برای ما فراهم کردند .امیدوارم بتوانم با کسب نتیجه پاسخ زحمات همه را بدهم.

وی ادامه داد:حدود چهار ماه است که برای آمادگی هرچه بیشتر به منظور حضور در مسابقات جهانی اندونزی در اردو هستیم ،در این مدت تمرینات سختی را پشت سر گذاشتیم . حضور سرمربی چینی در تمرینات بسیار مفید بود و تجربه های جدیدی کسب کردیم و حس می کنم برای حضوری موفق در اندونزی آماده ام.

رجبی افزود:با وجودیکه خود را آماده اجرا در فرم های (چانگ چوان)، (دائو شو) و (گوئن شو) کرده ام ،اما با توجه به اینکه در فرم دست به طور حتم نماينده چين حضور خواهد داشت ، به اجرای خوب در فرم های گوئن شو و دائو شو اميد بيشتری دارم.البته در اکثرفرم ها نمايندگان شرق آسيا مکه همگی طرح هستند،حضور دارند.

وی در خصوص هدفش از حضور در مسابقات جهانی گفت: بسیار دوست دارم طلای جهان را كسب كنم تا اولين بانوی تالوكارکشورم باشم كه در رده سني بزرگسالان به اين افتخار مي رسد.

گفتنی است: تیم ملی ووشوی کشورمان بامداد چهارشنبه 20 آبان برای حضور در مسابقات جهانی اندونزی عازم جاکارتا می شوند.

*برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار