شهر مقدس قم در سالروز شهادت چهارمین پیشوای شیعیان جهان، حضرت زین العابدین، سید الساجدین، امام سجاد(ع) یکپارچه در عزا و ماتم است.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم؛ مردم ولایتمدار قم از شامگاه شنبه با برگزاری آیین های عزاداری در سوگ آن امام همام به سر و سینه زدند و اشک ماتم ریختند. 

حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) نیز که به مناسبت ایام محرم و شهادت مظلومانه سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و یاران با وفایش و همچنین سالروز شهادت امام سجاد(ع) سیاهپوش شده است، صدای تلاوت قرآن و مداحی مداحان اهل بیت عصمت و طهارت(ع) از ماذنه های آن به گوش می رسد. 

در آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) نیز به همین مناسبت آیین های سوگواری و سخنرانی برپا شده و زائران حرم بانوی کرامت در این آیین ها شرکت کرده اند. 

در بیوت آیات عظام تقلید و دفتر مقام معظم رهبری در قم نیز آیین هایی به همین مناسبت برپا شده است و سخنرانان درباره زندگانی حضرت امام سجاد(ع) مطالبی بیان کردند. 

در مسجد مقدس جمکران نیز آیین های سوگواری برپا شده و عزاداران با چشمانی اشکبار در سوگ شهادت حضرت زین العابدین(ع) بر سر و سینه زدند. 

مراسم عزاداری به مناسبت شهادت امام سجاد(ع) در بقاع متبرک امامزادگان، مساجد و دیگر اماکن مقدس قم طی شب گذشته و امروز با حضور زائران و مجاوران حرم کریمه اهل بیت(ع) به صورت باشکوهی برگزار شده و در حال برگزاری است.‏ 

امام سجاد(ع) چهارمین پیشوای شیعیان جهان است که با بهره بردن از زبان دعا و خطابه، به ارشاد و راهنمایی مردم می پرداخت و حاصل اندیشه های معرفت شناسانه وی در قالب نیایش و دعا در کتاب «صحیفه سجادیه کامله» گردآوری شد، کتابی که اینک رهگشای بسیاری از پیروان راه حق در مسیر رسیدن به سعادت حقیقی است. 

 برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید. 

انتهای پیام/ب
برچسب ها: قم ، شهادت ، امام سجاد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.