وارونگی، زنگ تفریح و ورزش مدارس را به تعطیلی کشاند

وارونگی دما که شرایط کیفی هوای پایتخت را به وضعیت ناسالم رسانده هم اکنون منجر به تعطیلی زنگ تفریح و ورزش مدارس شهر تهران شده است.

وارونگی، زنگ تفریح و ورزش مدارس را به تعطیلی کشاندبه گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ امروز چهارمین روز متوالی در تاریخ هوای ناسالم پایتخت نشینان در آبان 94 است، شرایط کیفی هوای تهران به حدی ناسالم شده که مسئولان آموزش و پرورش اقدام به تعطیلی زنگ تفریح و ورزش تمامی مقاطع تعطیلی دانش آموزان شهر کرده‌اند.

*زنگ ورزش و تفریح دانش آموزان تعطیل شد

در پی آلودگی هوای شهر تهران مسئولان آموزش و پرورش اقدام به تعطیلی زنگ ورزش و تفریح دانش آموزان با عنوان گروه‌های حساس کردند.

مسعود ثقفی سخنگوی آموزش و پرورش شهر تهران در این باره می‌گوید: به علت آلودگی هوا و افزایش غلظت ذرات معلق تا روز سه شنبه و بهبود وضعیت کیفی هوا، زنگ تفریح و ورزش تمامی مقاطع تحصیلی دانش آموزان شهر تهران تعطیل خواهد بود.

*هوای تهران ناسالم است

امروز چهارمین روز متوالی آلودگی هوای تهران در آبان ماه امسال محسوب می‌شود و دلیل این اتفاق طبق گفته مسئولان وارونگی هوا گزارش شده است.

محمد رستگاری معاون نظارت و پایش محیط زیست استان تهران در این خصوص می‌گوید: وضعیت کیفی هوای تهران در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس است به طوری که مونوکسید کربن؛ پاک(24)، ذرات معلق کمتر از 10 میکرون؛ سالم(58) و ذرات معلق کمتر از 2.5 میکرون؛ ناسالم(116) بدست آمده و این شرایط تا صبح فردا ادامه دارد.

*راهکار چیست؟

اکنون هیچ راهی برای مقابله با وارونگی دما و کاهش آلودگی هوای پایتخت وجود ندارد بلکه تنها راه حلی که از سوی مسئولان پیشنهاد شده است عدم استفاده از وسیله نقلیه شخصی و تردد با وسیله نقلیه عمومی است و ضمنا توصیه شده کودکان، افراد سالخورده و بیمار حدالامکان از قرار گیری در فضای باز و خروج از منزل خودداری کنند.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار