ایران دومین کشور از لحاظ صادرات دانشجو به آمریکا است و تعداد دانشجویان شاغل به تحصیل در ایران از موقعیت مناسبی برخوردار نیستند.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، دکتر لاریجانی معاون آموزشی وزارت بهداشت در خصوص بین المللی شدن آموزش پزشکی گفت: ما تلاش زیادی برای بین المللی کردن آموزش پزشکی داریم برای این کار موضوع تربیت منابع انسانی و آموزش عالی در حوزه سلامت مطرح می‌شود که 11 بسته در این زمینه و مصوبه‌ای در شورای عالی ارائه شده است که باید متناسب با شرایط کشور و آموزش پزشکی تغییر کند. وضعیت بیماری‌ها در کشور در مقایسه با سایر کشورها باید در نظر گرفته شود و تغییراتی در نحوه آموزش اعمال گردد.

وی افزود: مذاکراتی با دانشگاه‌های دنیا داریم که می‌توانند نقشه راه مناسبی برای ما باشد، ما دومین جایگاه را در منطقه از لحاظ شاخص‌های علمی و رتبه هفدهم را در دنیا از لحاظ کلی و رتبه بیست و چهارم دنیا را از لحاظ علمی داریم. در سال 2000 تعداد دانشجویان 97 میلیون نفر بوده که بعد از 15 سال به دویست و 63 میلیون نفر رسیده است ایران دومین کشور از لحاظ صادرات دانشجو به آمریکا است و تعداد دانشجویان شاغل به تحصیل در کشور با موقعیت خوبی رو به رو نیست که ما باید در ارزیابی خود جهت‌گیری داشته باشیم.

 لاریجانی در ادامه گفت: دانشجویان خارجی ایران حدود 1200 نفر هستند که در 34 دانشگاه تحصیل می‌کنند، ظرفیت ما در حوزه پزشکی نیاز به بازنگری دارد. یکی از بسته‌های ما بسته بین المللی سازی آموزش پزشکی است که نقش تعاملی بین دانشگاه‌های ما با دانشگاه‌های کشورهای دیگر در دستور کار قرار دارد. ما حرکت جدی داشتیم که 500 دانشگاه بتوانند در زمینه اعتبار بخشی بین‌المللی حرکتی داشته باشند که هدف از این کار نجات جامعه  پزشکی از چالش‌های آتی و شناخته شدن دانشگاه‌های کشور در سطح بین الملل و حذف دانشگاه‌های غیر متعارف است. 


برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار