یک عضو کمیسیون انرژی مجلس معتقد است در برخی مناطق کشور بنزین بدون کیفیت توزیع می‌شود.

حسین دهدشتی نماینده مردم آبادان با اشاره به طرح مسائلی مبنی بر تولید بنزین بی کیفیت در کشور، در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران گفت: ابهاماتی مبنی بر توزیع بنزین یورو4 در کشور وجود دارد.

وی با بیان اینکه وزارت نفت 4 ماه قبل گزارشی مبنی بر ابهامات اعضای کمیسیون انرژی درباره تولید بنزین بی کیفیت به این کمیسیون ارسال کرد، افزود: پس از ارائه و بررسی این گزارشات سوال و ابهاماتی اعم از اینکه  آیا این بنزین در مناطق مختلف کشور توزیع می‌شود؟ و آیا اینکه بنزین با کیفیت وارد کشور شده است ؟ در ذهن نمایندگان ایجاد شد.

عضو کمیسیون انرژی در توضیح موضوع مذکور تصریح کرد: در برخی موارد این ابهام وجود دارد که بنزین با کیفیت تنها در تهران و بنزین بی‌کیفیت در شهرستانها توزیع شده است.

دهدشتی با اشاره به موارد مطرح شده در گزارش ارسالی وزارت نفت به کمیسیون انرژی مجلس تأکید کرد: طبق این گزارش به نظر می‌رسد که وقفه‌ای در تولید بنزین باکیفیت در کشور صورت گرفته که باید مشخص شود این وقفه ها به چه میزان جدی بوده است .

وی ادامه داد: درواقع این وقفه پیرامون واردات بنزین با کیفیت و بنزین تولید داخل در پالایشگاه‌های ایران ایجاد شده است .

دهدشتی با بیان اینکه این وقفه‌ها دولت را از رسیدن به هدف تولید بنزین باکیفیت و استاندارد دور کرده است تاکید کرد: اینکه این وقفه‌ها به چه میزان بوده و تا چه حد تأثیر گذاشته هنوز امری است که ابعاد آن مشخص نشده است.

دهدشتی با اشاره به موضوع بررسی چند باره بنزین بی کیفیت در کمیسیون انرژی مجلس، بیان داشت: حتی بنده در این راستا نامه‌ای را به مرکز پژوهش‌های مجلس نوشتم و خواستم تا پیرامون موضوع مذکور بررسی داشته و پس از آن گزارشی به کمیسیون انرژی ارسال کنند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس در ادامه در پاسخ به سوالی مبنی براینکه به نظر شما در حال حاضر هم بنزین بی‌کیفیت در کشور تولید و توزیع می‌شود و یا خیر گفت: معتقدم این مشکل در برخی از مناطق همچنان به چشم می‌خورد .

دهدشتی در ادامه با اشاره به دلایل اصلی توزیع بنزین بی کیفیت در کشور گفت: معتقدم مشکلات در زمینه تولید بنزین بی کیفیت در کشور به بخش‌هایی چون «پخش و پالایش» بنزین معطوف می‌شود.

وی با بیان اینکه حوزه فعالیت بخش «پخش و پالایش» بنزین به مباحث مدیریتی و برنامه‌ریزی بنزین معطوف می‌شود در پایان خاطرنشان کرد: در حال حاضر اطلاعاتی به دست ما رسیده که این اطلاعات از عدم شرایط مناسب تولید بنزین در پالایشگاه‌ها خبر می‌دهد.
برچسب ها: مجلس ، بنزین ، دهدشتی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۲ ۱۹ آبان ۱۳۹۴
چه وضعیه! بنزین زدم ماشینه ریپ ریپ میکنه. بردم تعمیرگاه میگه مال بنزینش هست!!!
آخرین اخبار