به گزارش
گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، خانواده به عنوان مهمترین رکن جامعه از تاثیرات زیادی در تربیت نسل آینده برخوردار است، از این رو همه برنامهها باید در حفظ و تقویت این کانون مورد توجه قرار گیرد.
مطبوعات و رسانهها همواره بر نقش خانوادهها در تحولات جوامع اذعان دارند و این نهاد را موثرترین عنصر در تعالی و رشد جامعه قلمداد میکنند.
اما به نظر میرسد هنوز خانوادهها و آینده سازان در برخی بخشهای جامعه از جمله مطبوعات و رسانهها جایگاه واقعی خود باز نیافتهاند.
کودکان و نوجوانان که از همین خانوادهها به جامعه و اجتماع پای میگذارند از نشریات و روزنامههای کیفی محروم هستند و در نمایشگاهها نیز معمولاً غرفههای آنان در مکانهای نامناسب جانمایی میشود.
این غرفهها نیز به دلیل کیفی نبودن نشریات معمولاً برای جذب کودکان و نوجوانان به اجرای برنامههای حاشیهای برای این قشر میپردازند تا مخاطبان خود را حفظ کنند.
بیست و یکمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاریها رویکرد خود را بر محور خانواده قرار داده تا از این رهگذر، آشتی خانواده با مطبوعات و رسانهها را فراهم کند.
دعوت از همه خانوادهها از کودکان تا کهنسالان برای حضور در نمایشگاه و پیوند آنان با رسانه و ترغیب و تشویق برای مطالعه از جمله نقاط قوت نمایشگاه امسال است که مسئولان ذیربط در تلاش هستند آن را تحقق بخشند.
هر چند در سالهای گذشته تلاشهایی برای تقویت نشریات کودکان و نوجوانان انجام شده اما به نظر میرسد هنوز راههای زیادی برای کیفیت بخشی به این نشریات وجود دارد.
هنوز هزار راه نرفته در خصوص نشریات کودک و نوجوان وجود دارد که باید این راهها را پیمود تا این رسانهها بیشتر تقویت شوند.
نشریات کیفی حوزه کودک و نوجوان در بازار نشریات از جمله در حوزه آموزش و پرورش وجود دارد که برای افزایش آن باید موانع و مشکلات را از سر راه آنها برداشت.
1-رفع نظام توزیع نشریات کودک و نوجوان از مشکلات این بخش است که توزیع منظم آن میتواند مشکلات این حوزه را رفع کند.
2-قیمت کاغذ از دغدغههای دست اندرکاران این رسانهها است که نوسان قیمتها ادامه فعالیت این نشریات را با مشکل روبرو میکند.
3-برخی از خانواده به خاطر گرانی نشریات کودک و نوجوان از تهیه آن صرفنظر میکنند که رفع این مشکل میتواند میزان مخاطبان این نشریات را افزون کند.
4-بسیاری از نشریات حوزه کودک و جوانان در جامعه ناشناخته است و لازم است در این زمینه رسانهها و سایر بخشها تبلیغ کنند.
5-بیشتر نشریات کودک و نوجوان دولتی است و با بروز مشکلات مالی، این نشریات با خطر تعطیلی روبرو میشوند که شایسته است در این زمینه تدابیر لازم اندیشیده شود.
6-نشریات خصوصی نیز با گرانی کاغذ، افزایش دستمزد و سایر مشکلات روبرو هستند که تقویت این نشریات میطلبد که در این زمینه راهکارهایی اتخاذ شود.
7-کیفی سازی نشریات حوزه کودک و نوجوان از جملههای راههای جذب مخاطب و رونق این نشریات است، ازاین رو دست اندرکاران این نشریات باید در کیفیت بخشی به مطالب آن تلاش کنند.
خاطرنشان میشود بیست و یکمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاریها 16 تا 22 آبان ماه 94 با شعار نقد منصفانه، پاسخ مسئولانه، با حضور بالغ بر 700 رسانه در 567 غرفه در مصلای بزرگ امام خمینی(ره) برپا خواهد بود و همه روزه از ساعت 9 تا 20 پذیرای علاقهمندان و بازدیدکنندگان از این رویداد بزرگ رسانهای کشور خواهد بود.
منبع: ایرنا
انتهای پیام/
برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.