بیست و یکمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها با رویکرد آشتی خانواده‌ها با رسانه برگزار می‌شود؛ رویدادی که تلاش می‌کند خانواده و کودکان را به مطالعه و آشتی با رسانه‌ها ترغیب کند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، خانواده به عنوان مهمترین رکن جامعه از تاثیرات زیادی در تربیت نسل آینده برخوردار است، از این رو همه برنامه‌ها باید در حفظ و تقویت این کانون مورد توجه قرار گیرد.
 
مطبوعات و رسانه‌ها همواره بر نقش خانواده‌ها در تحولات جوامع اذعان دارند و این نهاد را موثرترین عنصر در تعالی و رشد جامعه قلمداد می‌کنند.
 
اما به نظر می‌رسد هنوز خانواده‌ها و آینده سازان در برخی بخش‌های جامعه از جمله مطبوعات و رسانه‌ها جایگاه واقعی خود باز نیافته‌اند.
 
کودکان و نوجوانان که از همین خانواده‌ها به جامعه و اجتماع پای می‌گذارند از نشریات و روزنامه‌های کیفی محروم هستند و در نمایشگاه‌ها نیز معمولاً غرفه‌های آنان در مکان‌های نامناسب جانمایی می‌شود.
 
این غرفه‌ها نیز به دلیل کیفی نبودن نشریات معمولاً برای جذب کودکان و نوجوانان به اجرای برنامه‌های حاشیه‌ای برای این قشر می‌پردازند تا مخاطبان خود را حفظ کنند.
 
بیست و یکمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها رویکرد خود را بر محور خانواده قرار داده تا از این رهگذر، آشتی خانواده با مطبوعات و رسانه‌ها را فراهم کند.
 
دعوت از همه خانواده‌ها از کودکان تا کهنسالان برای حضور در نمایشگاه و پیوند آنان با رسانه و ترغیب و تشویق برای مطالعه از جمله نقاط قوت نمایشگاه امسال است که مسئولان ذیربط در تلاش هستند آن را تحقق بخشند.
 
هر چند در سال‌های گذشته تلاش‌هایی برای تقویت نشریات کودکان و نوجوانان انجام شده اما به نظر می‌رسد هنوز راه‌های زیادی برای کیفیت بخشی به این نشریات وجود دارد.
 
هنوز هزار راه نرفته در خصوص نشریات کودک و نوجوان وجود دارد که باید این راه‌ها را پیمود تا این رسانه‌ها بیشتر تقویت شوند.
 
نشریات کیفی حوزه کودک و نوجوان در بازار نشریات از جمله در حوزه آموزش و پرورش وجود دارد که برای افزایش آن باید موانع و مشکلات را از سر راه آن‌ها برداشت.
 
1-رفع نظام توزیع نشریات کودک و نوجوان از مشکلات این بخش است که توزیع منظم آن می‌تواند مشکلات این حوزه را رفع کند.
2-قیمت کاغذ از دغدغه‌های دست اندرکاران این رسانه‌ها است که نوسان قیمت‌ها ادامه فعالیت این نشریات را با مشکل روبرو می‌کند.
3-برخی از خانواده به خاطر گرانی نشریات کودک و نوجوان از تهیه آن صرفنظر می‌کنند که رفع این مشکل می‌تواند میزان مخاطبان این نشریات را افزون کند.
4-بسیاری از نشریات حوزه کودک و جوانان در جامعه ناشناخته است و لازم است در این زمینه رسانه‌ها و سایر بخش‌ها تبلیغ کنند.
5-بیشتر نشریات کودک و نوجوان دولتی است و با بروز مشکلات مالی، این نشریات با خطر تعطیلی روبرو می‌شوند که شایسته است در این زمینه تدابیر لازم اندیشیده شود.
6-نشریات خصوصی نیز با گرانی کاغذ، افزایش دستمزد و سایر مشکلات روبرو هستند که تقویت این نشریات می‌طلبد که در این زمینه راهکارهایی اتخاذ شود.
7-کیفی سازی نشریات حوزه کودک و نوجوان از جمله‌های راه‌های جذب مخاطب و رونق این نشریات است، ازاین رو دست اندرکاران این نشریات باید در کیفیت بخشی به مطالب آن تلاش کنند.

خاطرنشان می‌شود بیست و یکمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها 16 تا 22 آبان ماه 94 با شعار نقد منصفانه، پاسخ مسئولانه، با حضور بالغ بر 700 رسانه در 567 غرفه در مصلای بزرگ امام خمینی(ره) برپا خواهد بود و همه روزه از ساعت 9 تا 20 پذیرای علاقه‌مندان و بازدیدکنندگان از این رویداد بزرگ رسانه‌ای کشور خواهد بود.
 
منبع: ایرنا
 
انتهای پیام/

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.