معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: در حوزه آموزش پزشکی نظیر طب بازساختی، پیراپزشکی، معاونت علمی،‌ از این حوزه حمایت می‌کند.

به گزارش خبرنگار  حوزه فن‌آوری‌های نوین گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان ، سورنا ستاری معاون علمی –فناوری ریاست جمهوری در اولین همایش و نمایشگاه فناوری و سلامت که صبح امروز در ستاد مرکزی دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار شد گفت: در تمام دو سال گذشته تلاش معاونت علمی در تربیت نیروی انسانی خلاق و کارآمد در جامعه بوده است بدون تردید ما یکی از 5 کشور در حوزه سرمایه انسانی هستیم از هیچ کشوری مشاهده نمی‌کنیم که 320 میلیون جوان در رده سنی 20 تا 21 سال داشته باشیم و همچنین 4 یا 5 میلیون دانشجو داشته باشیم این ابعاد پتانسیل ونیروی انسانی ماست. آنچه که سرمایه دنیا را تشکیل می دهد نیروی انسانی است نه نفت و گاز ما.
 
وی در ادامه افزود: مهمترین دستاورد ما در دو سال گذشته توجه به جوانان است تا از این جوانان هم در بخش تجارت و هم در بخش ثروت تولید علم کنید. این بخش‌ها را باید از یکدیگر جدا کنیم و به هر کدام از آنها توجه ویژه‌ای داشته باشیم. 

ستاری تصریح کرد: یک بحث ، بحث شرکت‌های دانش‌ بنیان و ثروتی که از این شرکت‌ها حاصل می‌شود، می‌باشد که این شرکت‌ها در درون دانشگاه‌ها زائیده می‌شوند و بیرون از دانشگاه‌ها در پارک های علم و فناوری و مراکز رشد بزرگ می‌شوند و رشد پیدا می‌کنند.
 
معاون علمی – فناوری ریاست جمهوری در حوزه آموزش پزشکی کشور خاطر نشان کرد: معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور از آینده پزشکی کشور در حوزه سلول‌های بنیادی،‌طب بازساختی،‌پیراپزشکی و به طور کلی آموزش پزشکی کشور حمایت‌های لازم را به عمل می‌آورد. 

وی بیان کرد: در حوزه بیسیک باید سرمایه گذاری کنیم بودجه را گسترش دهیم تجاری سازی با پول دولت شکل نمی‌گیرد،‌باید محیطی را ایجاد کنیم که تجاری سازی محصولات در داخل کشور انجام شود در حوزه‌های مرز دانشی سرمایه گذاری زیادی می کنیم و در حوزه اهمیت دادن به نیروهای انسانی خاص باید توجه داشته باشیم.

ستاری خاطر نشان کرد: یک برنامه جدیدی را به نام سرآمدان در بنیاد ملی نخبگان شروع کرده‌ایم این برنامه دو طرفه است و پول بدون مسئولیت به کسی داده نمی‌شود. همچنین در محیطی کاملا رقابتی می‌باشد این مکانیزمی است که اخیرا شروع کرده‌ایم مجموع این حرکت در بنیاد ملی نخبگان و معاونت علم و فناوری ریاست جمهوری در حوزه‌های دانش مرزی و تجاری سازی منجر به نیروی انسانی می‌شود. 

وی بیان کرد: من خوشحالم که اینگونه همایش ها برگزار می‌شود و روسای دانشگاهی داریم که به درستی در روند تجاری سازی و حوزه‌ مرزهای دانش کار می کنند و کمک‌هایی را در این خصوص انجام می‌دهند. 

ستاری در پایان عنوان کرد: تمام امکانات معاونت علمی در اختیار دانشگاه علوم پزشکی و دکتر جعفریان قرار دارد باید در این دانشگاه سرمایه گذاری انجام شود وام‌ها و تسهیلات در اختیار آنها قرار بگیرد که آینده روشنی در کشور داریم امیدواریم این ارتباطات ادامه پیدا کند.

سورنا ستاری در اولین همایش و نمایشگاه فناوری و سلامت در جمع خبرنگاران عنوان کرد: برای شرکت‌های دانش بنیان شاخص‌های معافیت را بررسی کرده‌ایم و باید کمک کنیم تا در این حوزه شاهد موفقیت روز افزون باشیم. 

وی افزود: در حوزه پژوهش یک نگرش جدی اتفاق افتاده است در علوم بین رشته‌ای اتفاقات خوبی در پیش رویمان است ولی کافی نیست که امیدواریم این کمبود را جبران کنیم. 


برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.