مدیر برق شهرستان دهگلان گفت: از اواخر مهر سال جاری پنل های خورشیدی در اداره برق این شهرستان نصب شدودرحال حاضراین پروژه به بهره برداری رسیده و به طور آزمایشی وارد مدار شده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازسنندج،کیومرث آقا محمدی گفت: استقرار سیستم برق خورشیدی به ظرفیت تولید پنج کیلو وات، نیاز ساختمان اداری برق دهگلان به شبکه شهری را کاهش می دهد و نیاز برق مصرفی اداره را تا حد زیادی تامین می کند.

وی افزود: استفاده از برق خورشیدی افزون بر صرفه جویی و کاهش مصرف بویژه در زمان های پیک مصرف روز، انگیزه سایر ادارات و شهروندان را در جهت استفاده از این سیستم افزایش می دهد.

مدیر برق شهرستان دهگلان بیان کرد: استفاده عمومی از سیستم خورشیدی افزون بر کاهش پیک مصرف و صرفه اقتصادی به حفظ محیط زیست می کند.

وی با اشاره به پتانسیل بالای استان در زمینه انرژی خورشیدی، گفت: امید است دستگاه های اجرایی و شهرندان استان در این زمینه اهتمام بیشتری از خود نشان دهند و در آینده شاهد گسترش استفاده از این انرژی پاک و رایگان در استان باشیم.

آقامحمدی درپایان گفت:در چند سال گذشته شرکت توزیع برق کردستان به پنل های خورشیدی تجهیز شده است و علاوه بر ساختمان اداره کل در استان، در ساختمان مدیریت توزیع برق سنندج نیز پنل های خورشیدی نصب شده است.

انتهای پیام/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.