مراسم گرامیداشت روز جهانی شهرسازی با حضور مسئولین استانی و دانشگاهی و دانشجویان رشته شهرسازی در تالار دانشکده هنر و معماری دانشگاه کردستان برگزار شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازسنندج،دکتر کیومرث ایراندوست رییس دانشکده هنر و معماری دانشگاه کردستان در این مراسم گفت: هر چند از لحاظ علمی و آکادمیک رشته شهرسازی پیشینه طولانی ندارد و یکی از رشته های بین رشته ای جدید محسوب می شود اما آرزوهای انسان برای ایجاد یک سکونتگاه خوب برای زندگی بهتر قدمتی دیرینه به درازای تاریخ زندگی اجتماعی انسان دارد.

وی افزود: هر چند مدت کوتاهی است که این رشته جدید در سطح دانشگاه ها تدریس می شود اما در همین مدت کوتاه نیز به عنوان یک رشته بسیار کاربردی و موثر در جهان مطرح شده است.

ایراندوست بیان کرد: هر چند اختلاف نظرهایی وجود دارد که تعریف شهر خوب چیست اما همه ما معتقدیم که تلاش می کنیم که شهری که انسانیت را شکوفا و پربارتر کند و در خور زندگی انسان است را بیافرینیم.

رییس دانشکده هنر و معماری دانشگاه کردستان با تاکید بر اینکه برنامه ریزی شهری ما باید گره گشای چالش های امروز شهری باشد افزود: شهرها باید تبدیل شود به مراکز نوآوری, دگرگونی زندگی بهتر و این نیازمند حکمفرمانی خوب طراحان شهری است.

ایراندوست در پایان گفت: روز شهرساز بیشتر از آنکه گرامیداشت شهرسازی باشد یادآور وظیفه حساسی است که مدیران و طراحان شهری بر عهده دارند.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.