رییس بخش علم اطلاعات و دانش‌شناسی دانشگاه شیراز، با بیان این که استرالیا بعد از آمریکا، چین و انگلستان مقصد بیشترین دانشجویان قاره آسیا است، گفت: این کشور از سال 2016 چارچوب صدور ویزای دانشجویی خود را در جهت اعطای تسهیلات بیشتر برای دانشجویان بین‌المللی تغییر می‌دهد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان ؛دکتر جعفر مهراد افزود: کشور استرالیا در سال 2015 بیش از هر زمان دیگر اقدام به پذیرش دانشجوی بین‌المللی کرده و قوانین صدور ویزا را برای پذیرش بیشتر دانشجوی بین المللی تغییر داده است.

وی اظهار داشت: این کشور در سال تحصیلی 2015-2014 تعداد 230 هزار ویزای دانشجویی صادر کرده است که نسبت به سال قبل، 2.6 درصد افزایش نشان می‌دهد.

مهراد با تاکید بر این که استرالیا از سال 2016 میلادی چارچوب صدور ویزای دانشجویی را تغییر می‌دهد، خاطر نشان کرد: این تغییرات در جهت اعطای تسهیلات بیشتر برای دانشجویان بین المللی به منظور تحصیل در دانشگاه‌های این کشور است.

رییس بخش علم اطلاعات و دانش‌شناسی دانشگاه شیراز، با بیان این که این روش به رقابت‌جویی در بازار بین المللی آموزش عالی کمک خواهد کرد، ادامه داد: آموزش عالی بین‌المللی در سال تحصیلی 2015-2014 به اقتصاد استرالیا 12.8 میلیارد دلار کمک کرده است؛ ضمن آن که دولت استرالیا معتقد است دانشجویان بین‌المللی در غنی‌سازی فرهنگ موسسات آموزشی و کل جامعه استرالیا نقش مهمی ایفا می‌کنند.

مهراد،‌ استرالیا را مقصد دانشجویان بین المللی توصیف کرد و یادآور شد: از نظر دولت استرالیا و دانشگاه‌های این کشور، در جذب و پذیرش دانشجویان بین‌المللی به طرز مناسبی عمل شده به گونه‌ای که استرالیا به مقصد این دانشجویان مبدل شده است.

وی اضافه کرد: از این رو استرالیا درصدد است برای جذب حداکثری دانشجویان چینی، آمریکایی و انگلیسی سرمایه‌گذاری بیشتری به عمل آورد.

مهراد، نخستین برنامه راهبردی استرالیا درباره جذب دانشجویان بین‌المللی را تدوین چشم‌انداز 10 ساله ذکر کرد و ادامه داد: در این برنامه بر جذب و توسعه بیشتر دانشجویان بین‌المللی‌ تاکید شده است.

وی اضافه کرد: این راهبرد جذب دانشجویان بین‌المللی را در کانون تمام فعالیت‌های این کشور قرار داده تا اطمینان حاصل شود که بخش آموزش بین المللی انطباق پذیر، نوآورانه و از نظر جهانی برای دانشجویان جدیدی که می‌خواهند در استرالیا تحصیل کنند، کاملا جذابیت داشته باشد.

بنیانگذار پایگاه استنادی علوم جهان اسلام با اشاره به تعداد ویزای دانشجویی صادر شده در این کشور، گفت: از کل ویزای دانشجویی صادر شده در سال تحصیلی 2015-2014 تقریبا 21.9 درصد به دانشجویان چینی تعلق داشته و پس از آن بیشترین ویزاهای صادر شده برای دانشجویان هندی، کره جنوبی،‌ برزیلی و تایلندی بوده است.

مهراد خاطرنشان کرد: استرالیا بعد از آمریکا، چین و انگلستان مقصد بیشترین دانشجویان قاره آسیا است.
منبع:ایسنا
برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.