معاون تبلیغ حوزه‌های علمیه قزوین گفت: کارهای فرهنگی و پاسخگویی به مسائل دینی و شرعی مردم روستا از وظایف اصلی طلاب اعزام شده به روستاهای محروم به شمار می‌رود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از قزوین؛ حجت‌الاسلام عباس فغانی اظهار کرد: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده برادران طلبه را به همراه خانواده و برای برنامه‌های تبلیغی به روستاه‌های استان قزوین اعزام کردیم.

وی تصریح کرد: روحانی که دارای شرایط علمی بوده و توانایی تبلیغ را نیز داشته باشد حداقل به مدت یکسال در آن روستا اقامت می‌کند.

معاون تبلیغ حوزه‌های علمیه استان قزوین با اشاره به نحوه اجرای طرح مدارس امین در سطح این استان بیان کرد: نیروهای روحانی، برادر و خواهران طلبه که شرایط آنها برای این معاونت محرز شده باشد به این مدارس اعزام می‌شوند.

فغانی با بیان اینکه طلاب اعزام شده به مدارس امین باید از توانمندی‌های خاصی برخوردار باشند، افزود: این افراد باید از توانایی از قبیل اداره کردن کلاس‌های درس، ارائه مشاوره و برقراری ارتباط با دانش‌آموزان برخوردار باشند.

وی اضافه کرد: در این مدارس برگزاری کلاس‌های احکام، عقاید و اخلاق بر اساس طرح تربیتی مدون در قم، جلسات پرسش و پاسخ برای دانش‌آموزان، اقامه نماز جماعت، برگزاری هیئت‌های دانش‌آموزی، اردوهای زیارتی و علمی، تشکیل کلاس‌های قرآنی و روخوانی متدوال است.

 برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید. 

انتهای پیام/ب

برچسب ها: طلاب ، حوزه ، علمیه ، روستا ، قزوین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.