مراسم سومین دوره داوری نشان ملی مرغوبیت آثار و محصولات صنایع دستی استان‌های منطقه شمال کشور به میزبانی قزوین در مجتمع گردشگری – تفریحی ایرانیان آغاز شد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین؛ مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین گفت : این میزبانی فرصت مناسبی جهت ارائه و معرفی آثار صنعت‌گران این منطقه و 6 استان دیگری که در این دوره از رقابت‌ها حضور دارند فراهم می‌کند، تا آثار هنری این عزیزان مورد پسند و ارزیابی مطلوب داوران قرار گرفته و شاهد افزایش آثاری با دریافت نشان ملی باشیم.


وی افزود: این رویداد در ابتدا بر اساس راهبردهای سازمان یونسکو آغاز شد و کشورهای آ س ان و آسیای جنوب شرقی آغازگر این پروژه بودند که منجر به شکوفایی صنایع دستی و حمایت از بازار محصولات در این مناطق شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قزوین  خاطرنشان کرد: با نگاهی به آمار و تعداد آثار ارائه شده توسط هنرمندان و صنعتگران نقاط مختلف کشور و هنرمندان منطقه شمال می‌توان دریافت که میزان استقبال صنعتگران وهنرمندان از برگزاری این مراسم در سال‌های اخیر بسیار افزایش یافته و در این دوره استان‌های البرز، قزوین و زنجان به ترتیب با بیشترین تعداد آثار ارائه شده حضور فعال دارند .
 
سومین دوره داوری نشان ملی مرغوبیت آثار صنایع دستی با حضور کارشناسان و نمایندگان استان‌های قزوین، البرز، مازندران، زنجان، سمنان، گیلان و گلستان در مجتمع گردشگری -تفریحی ایرانیان آغاز و تا روز چهارشنبه 20 آبان ادامه خواهد داشت که در نخستین روز این مراسم 31 اثر از استان مازندران و 57 اثر از استان زنجان مورد ارزیابی و سنجش داوران این دوره قرار گرفته است.


انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.