آیین گل افشانی و ادای احترام هنرمندان سمپوزیوم ملی مجسمه سازی کاشان به شهدای این شهرستان طی مراسمی برگزار شد.

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان؛ دبیر نخستین سمپوزیوم ملی مجسمه سازی کاشان،در حاشیه این مراسم گفت:این آیین با هدف آشنایی بهتر و ارتباط بیشتر حسی و عاطفی خالقان سردیس 13 سردار شهید کاشان با شهدا و ادای احترام آنها به مقام شامخ شهدایی که از جان خود را در راه آبادانی و حفظ دین و آیین این وطن گذشتند اجرا می شود.

وی با اشاره به اینکه 10 نفر از هنرمندان خالق سردیس‌ها کشوری و 3 نفر آنها از شهرستان کاشان هستند افزود:این هنرمندان از اساتید برجسته و مسلم مجسمه سازی هستند که تا کنون ساخت سردیس و مجسمه تعدادی زیادی از سرداران شهید دفاع مقدس و مفاخر و مشاهیر ملی را در کارنامه هنری خود ثبت کرده اند.

به گفته وی، نخستین سمپوزیوم ملی مجسمه سازی کاشان، طی 10 از 17 تا 28 آبان ماه در خانه تاریخی طباطبائی‌ها و مراسم اختتامیه آن در دانشگاه کاشان برگزار می شود.

مدیر حوزه گردشگری شهرداری کاشان با تاکید بر اینکه برگزاری این سمپوزیوم ملی یک رخداد فرهنگی هنری ارزشمند در حوزه دفاع مقدس و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است گفت: برگزاری شب شعر، روایت و خاطره با حضور همرزمان این شهدا و خانواده های آنها از جمله برنامه های جانبی این رخداد است.

رضوی‌زاده تصریح کرد: امین بلاغی، جعفر نجیبی، هادی عرب نرمی، سجاد سلمان روغنی، حمیدرضا بابائی، ملک دادیار گروسیان، حمیدرضا صادق‌زاده، حسین‌علی عسگری، بیژن غنچه‌پور، رضا قره باغی، نادر قشقایی، خیر الله کریمی و علی اعتبار ارمکی هنرمندانی هستند که سردیس سرداران شهید اکبر زجاجی، احسان الله قاسمیه، سید مصطفی سید حسن زاده، حجت الاسلام حسین صنعتکار، حسین ترنجی مفرد، علی فارسی، عباس کریمی، علی معمار حسن آبادی، علی معمار، محمدتقی پکوک، غلامرضا طرق، علیرضا کاشانیان و محمود خادمی را خلق می‌کنند.

وی در پایان با تقدیر از همت سازمان زیبا سازی شهرداری کاشان در برگزاری این سمپوزیوم ملی گفت:شهرداری کاشان با این اقدام فرهنگی هنری و پیوند زبان هنر با شهادت معنای هنر متعالی در بستر دینی را معنا می بخشد. 

آیین گل افشانی و ادای احترام خالقان سردیس 13 سردار شهید کاشان با حضور در گلزار شهدای این شهرستان و اهدای شاخه گل بر سر مزار آنها عصر امروز یکشنبه (18آبان) در دارالسلام گلابچی برگزار شد.

انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.