استاد مجسمه سازی و خالق سردیس سردار شهید غلامرضا طرق گفت:اقدام زیبای شهرداری کاشان برای برگزاری این سمپوزیوم در قالب ساخت سردیس سرداران شهید تاثیر فرهنگی خوبی بر رفتارهای اجتماعی افراد خواهد گذشت.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران از اصفهان، نادر قشقایی که یکی از اساتید انتخاب شده برای ساخت سردیس سردار شهید غلامرضا طرق در قالب نخستین سمپوزیوم ملی مجسمه سازی کاشان است در حاشیه آیین گل افشانی بر سر مزار شهدای این شهرستان در گفتگو با خبرنگاران گفت: به طور قطع و یقین ساخت سردیس سرداران شهید علاوه بر اینکه احساس و تاثیرات خوبی در ما خالقان این اثر دارد در رفتار اجتماعی افراد نیز در دراز مدت خواهد داشت.

وی افزود: انجام این حرکت فرهنگی هنری در قالب سمپوزیوم افتخار بزرگی برای شهرداری کاشان و مایه مباهات ما مجسمه سازان در ساخت سردیس سرداران شهید دارالمومنین کاشان است.

به گفته وی، انجام این جریان زیبای هنری توسط عوامل مجری آن در کاشان باعث خواهد شد تا خانواده این سرداران شهید با دیدن پیکره ای از سیمای فرزندشان در قالب سردیس احساس رضایت و خشنودی و تکریم فرزندشان را داشته باشند.

این هنرمند مجسمه ساز که تا کنون ساخت سردیس و مجسمه 38 سردار دفاع مقدس را در سطح ملی در کارنامه هنریش ثبت کرده است گفت:دیگر شهرهای کشور نیز با الگوبرداری از این کار فرهنگی هنری ارزنده می توانند شهدای خود و تکریم ایثار و جانفشانی آنها را با زبان جذاب هنر به نسل جوان بشناسانند.

قشقایی که کارنامه هنریش مزین به ساخت سردیس سردار عاشورایی خیبر حاج ابراهیم همت است تصریح کرد:دیگر شهرهای کشور می توانند این کار نمادین را به صورت کامل تر و تخصصی تر با محتوایی وزین و در شان شهدا و جایگاه رفیع آنها انجام دهند.

وی که دردوران جنگ تحمیلی نیز همرزم و راننده موتوری این فرمانده بزرگ دفاه مقدس بوده است اظهارداشت:حال و هوای عاطفی و حسی آنها در زمان ساخت سردیس سرداران شهید غیر قابل توصیف و زیبا است و اثر گذاری معنوی در زندگی فردی و حتی رفتار اجتماعی سایر افراد دارد.

این هنرمند مجسمه ساز در پایان با تقدیر از برگزار کنندگان این سمپوزیوم ملی در کاشان گفت:عوامل مجری این کار نیز نتایج و تاثیرات مطلوب آن را ملموس و محسوس در آینده درک خواهند کرد.

لازم به ذکر است: امین بلاغی، جعفر نجیبی، هادی عرب نرمی، سجاد سلمان روغنی، حمیدرضا بابائی، ملک دادیار گروسیان، حمیدرضا صادق‌زاده، حسین‌علی عسگری، بیژن غنچه‌پور، رضا قره باغی، نادر قشقایی، خیر الله کریمی و علی اعتبار ارمکی هنرمندانی هستند که سردیس سرداران شهید اکبر زجاجی، احسان الله قاسمیه، سید مصطفی سید حسن زاده، حجت الاسلام حسین صنعتکار، حسین ترنجی مفرد، علی فارسی، عباس کریمی، علی معمار حسن آبادی، علی معمار، محمدتقی پکوک، غلامرضا طرق، علیرضا کاشانیان و محمود خادمی را خلق می‌کنند.

نخستین سمپوزیوم ملی مجسمه سازی کاشان با موضوع ساخت سردیس 13 سردار شهید این شهرستان طی 10 از 17 تا 28 آبان ماه روز توسط هنرمندان برجسته کشوری در خانه تاریخی طباطبائی‌ها برگزار می‌شود. 

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.