شکست حصر دوساله "فرودگاه نظامی کویرس" با توجه به پیشروی‌های ارتش سوریه بسیار در دسترس است.

به گزارش خبرنگار  دفاعی امنیتی  گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛  منطقه  مهم و راهبردی "حلب" در دو هفته اخیر شاهد عملیات بزرگ آزاد‌سازی ارتش و نیروهای دفاع وطنی سوریه بوده و تروریست‌های تکفیری در استان "حلب" هر روز از مواضع خود عقب‌نشینی می‌کنند.


نفوذ به شهر "حلب" به عنوان قلب استان شمالی سوریه بسیار مهم بوده که راه حل ورود به این شهر ، آزاد سازی "فرودگاه کویرس" بوده که این امر می‌تواند پیشروی سریعتر به مرکز استان را سبب شود.



**فرودگاه "کویرس"

فرودگاه "کویرس" که در اطراف شهر "حلب" قرار دارد، یکی دیگر از گزینه‌هایی است که برای پیشروی ارتش و نیروهای دفاع وطنی سوریه به "حلب" انتخاب شده تا جایی  که پیش‌روی‌های بسیار خوبی به نزدیکی فردوگاه "کویرس" انجام شده است و آزادسازی این فرودگاه راه را برای آزادسازی شهر "حلب" هموارتر خواهد کرد.



بر اساس نقشه ارتش و نیروهای دفاع وطنی در راه رسیدن به "فرودگاه کویرس" ابتدا باید تله‌های انفجاری در روستای "شیخ احمد" را که تروریست‌های داعش پس از فرار از خود به جای گذاشتند را خنثی کنند و سپس با تثبیت تسلط بر این روستا به پیشروی خود به سمت فرودگاه ادامه دهند.








** ساز و کار پیشروی به سمت "فرودگاه کویرس"

بر این اساس ارتش سوریه که برای رسیدن به  "فرودگاه  کویرس"   مناطق "ناصریه"، "تل انعام" ، حویجینه، "بقیشه"، "تل سبعین" ، "جبول و جدیده " را پاکسازی کرده و برای اطراف فرودگاه مناطق "تل احمر"، "ام ارکیله"، "جدیده"، " اربید"، "کرکیز"  و "رسم العبد" را آزاد کند تا بتواند  پیشروی به سمت  "فرودگاه کویرس"  را با قوت دنبال کند.








آزاد سازی مناطق مذکور راه را برای فتح آسانتر "فرودگاه کویرس" هموار خواهد کرد و صد البته پس از آزاد سازی این نقاط پیشروی به سمت مناطق "ودیعه"، "مفلسه"، "حلبیه"، "جب الصفا " و ... صورت بگیرد که با آزاد سازی فرودگاه به عنوان نقطه ثقل شهر موفقیت‌ها برای فتح "حلب" بسیار در دسترس و البته تدریجی خواهد بود.



**نقش فدراسیون روسیه در آزاد سازی  "فرودگاه کویرس"  چه خواهد بود؟

فدراسیون روسیه با استفاده از جنگنده‌های پیشرفته کلاس "سوخو" خود مواضع تروریست‌ها را در اطراف حلب بمباران می‌کند و به واسطه پشتیبانی‌های هوایی  روسیه ، ارتش و نیروهای دفاع وطنی سوریه پیشروی خوبی (تا حد نزدیکی 2 کیلومتری "فرودگاه کویرس") داشته‌اند.


روسیه در چارچوب حمایت از مردم و حکومت سوریه و با تصویب پارلمان روسیه، با استقرار شماری از جنگنده - بمب افکن ها و بالگردهای تهاجمی خود از 8 مهرماه بمباران مواضع گروه‌های تروریستی در سوریه آغاز کرد.


"ولادیمیر پوتین"  رئیس جمهور فدراسیون روسیه درباره تلاش کشورش  در راستای مبارزه با تروریسم اظهار داشت: کمپین هوایی  "مسکو" در سوریه قابلیت و آمادگی رزمی بالای ارتش روسیه را ثابت کرده است.


وی  در یک نشست با مقام‌های دفاعی این کشور تصریح کرد:  عملیات مبارزه با تروریسمی که ما به درخواست رهبران سوریه در این کشور انجام می‌دهیم قدرت ارتش روسیه را ثابت کرده و ما به دنبال گسترش صنعت نظامی در کشورمان هستیم. 



در همین راستا ارتش و نیروهای دفاع وطنی سوریه توانستند بر روستای محاصره شده "شیخ احمد" در نزدیکی حومه شرقی حلب و در فاصله 2 کیلومتری  "فرودگاه کویرس" تسلط یابند و این مهم تسلط بر  این فرودگاه نظامی راهبردی را هرچه بیشتر در دسترس و "فرودگاه کویرس"  را در آستانه آزادسازی قرار می‌دهد.



گزارش از محمد زرچینی



                   برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۰۲ ۲۰ آبان ۱۳۹۴
زنده باد دلاور مردان ایران زمین وفرماندهان سپاه پاسداران مدافعان حرم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۰۲ ۲۰ آبان ۱۳۹۴
زنده باد دلاور مردان ایران زمین وفرماندهان سپاه پاسداران مدافعان حرم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۹ ۱۹ آبان ۱۳۹۴
پوتین جون دمت گرم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۳ ۱۹ آبان ۱۳۹۴
ان شاء الله موفق بشن صلح و امنیت به کشورشون برگرده
آخرین اخبار