رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با اشاره به اقدام های خوب انجام گرفته در حوزه راه سازی کهگیلویه وبویراحمد دردوسال گذشته گفت: تلاش برای تکمیل طرح های در دست اجرا نیازمند شتاب بخشی است.

به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج ، غلامرضا تاجگردون  در نشست بررسی طرح های عمرانی راه و شهرسازی شهرستان های گچساران و باشت افزود: تکمیل طرح های در حال اجرای توسعه زیرساخت های جاده ای می تواند گره گشای خروج منطقه از بن بست و فراهم شدن بستر توسعه اقتصادی باشد.
وی بیان کرد: کمبود جاده های چهاربانده به ویژه در ورودی شهرها و فرسوده بودن آسفالت جاده های روستایی در کهگیلویه و بویراحمد افزون بر سوانح جاده ای و کشته و زخمی شدن صدها نفر در طول سال باعث تحمیل هزینه های زیاد حمل و نقل، ضرورت تلاش برای تکمیل پروژه های در حال اجرا را دو چندان کرده است.
وی با اشاره به تزریق اعتبار به طرح های عمرانی کهگیلویه و بویراحمد از بودجه های استانی، دو درصد نفت، ملی و ماده 180 افزود: دولت با افزایش اعتبار و بالا بردن سهمیه قیر این استان تلاش کرده است تا طرح های راهسازی شتاب بخشی شود.
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: 50درصد از بودجه دو درصد نفت طرح های راه سازی این استان امسال تخصیص یافته است و تا پایان سال 95درصد از بودجه آن تحقق خواهد یافت.
تاجگردون میزان اختصاص اعتبار برای توسعه راه های ارتباطی کهگیلویه و بویراحمد از محل بودجه های ماده 180 و تملک و دارایی استانی تا پایان سال جاری را 80درصد پیش بینی کرد.
وی با یادآوری نحوه تخصیص اعتبارها براساس عملکرد گفت: این راهبرد برای شتاب بخشی به طرح های عمرانی ادامه دارد.
مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به افزایش بودجه چهار خطه بابامیدان گچساران به بهبهان از 150 میلیارد ریال سال گذشته به 250 میلیارد ریال در سال جاری، بودجه طرح باغچه سادات از 9 میلیارد ریال به 70 میلیارد ریال و پروژه یاسوج به بابامیدان از 27 میلیارد ریال به 150 میلیارد ریال گفت: اعتبار تصویب شده به بخش راه و شهرسازی امسال در این استان متحول شده است که جذب این بودجه ها و تلاش بیشتر عوامل اجرایی طرح ها می تواند زمینه ساز کوتاه شدن زمان اجرای طرح ها باشد.
حسن فدایی تصریح کرد: اعتبار 250 طرح فعال و نیمه فعال حوزه راه این استان دو هزار میلیارد ریال است.
وی افزود: اعتبار پارسال حوزه راه کهگیلویه و بویراحمد یک هزار و 400 میلیارد ریال از محل ملی، استانی، نفت و ماده 180 بوده است.
وی با اشاره به در حال اجرا بودن 23 طرح مهم در حوزه راه کهگیلویه و بویراحمد با میانگین پیشرفت فیزیکی حدود 70 درصد، بیان کرد: این طرح ها شامل ساخت 246 کیلومتر جاده با اعتباری افزون بر 937 میلیارد ریال است.
فدایی اظهار کرد: از طرح های مهم در حال اجرای حوزه راه کهگیلویه و بویراحمد می توان به جاده پاتاوه - دهدشت، بزرگراه خیرآباد - گچساران - بابامیدان، بزرگراه بابامیدان - یاسوج - سمیرم، تکمیل راه آهن یاسوج - اقلید، ساخت جاده یاسوج - سپیدان و تعریض ورودی شهرهای استان اشاره کرد.
شش هزار و 100 کیلومتر راه در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد که از این میزان چهار هزار و 530 کیلومتر راه روستایی، 990 کیلومتر راه فرعی، 504 کیلومتر راه اصلی و 65 کیلومتر نیز بزرگراه است.

انتهای پیام /س
برچسب ها: حوزه ، زاه ، فرسوده ، آسفالت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.