مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان گفت: در استان اصفهان 718 بقعه و امامزاده(ع) وجود دارد .

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان ، حجت‌الاسلام رضا صادقی در دومین مراسم بزرگداشت امامزاده سید محمد (ع) خمینی‌شهر اظهار داشت: از برکت نظام و انقلاب اسلامی و ایثارگری خون شهدا ما شاهدیم امروز امامزادگان و بقاع متبرکه استان و کشور به مراکز حفظ قرآن و معارف اسلامی تبدیل‌شده‌اند.

وی با اشاره به اینکه همزمان با سالروز تشییع شهدای اصفهان، 720 نفر از برگزیدگان قرآنی راه‌یافته به مرحله استانی از شهرستان‌های استان در بخش خواهران و برادران به رقابت خواهند پرداخت، در ادامه افزود: پس از طی مراحل داوری برگزیدگان به مراحل ملی و بین‌المللی راه پیدا خواهند کرد.

حجت‌الاسلام و المسلمین رضا صادقی در ادامه بیان کرد: 9 امامزاده(ع) عظیم الشان در شهرستان خمینی‌شهر به‌عنوان امامزادگان شاخص در سطح استان محسوب می شوند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان بابیان اینکه تعداد زیادی از شهدای دوران دفاع مقدس در کنار امامزاده سید محمد(ع) خمینی‌شهر مدفون هستند و به افزایش فضای معنوی این امام‌زاده(ع) کمک کرده‌اند، خاطر نشان کرد: شهدای دوران دفاع مقدس تربیت‌یافته و پرورش‌یافته در امامزادگان(ع) و بقاع متبرک بودند.

وی بابیان اینکه امامزاده سید محمد(ع) خمینی‌شهر از نظر جغرافیائی و هم‌جواری با خمینی‌شهر و اصفهان از جایگاه مذهبی و فرهنگی بالائی در انتشار شعائر مذهبی و دینی به مردم استان و شهرستان برخوردار است، عنوان کرد: در طول سال و مخصوصاً مراسمات و ایام مذهبی ما شاهد حضور بیش از ده‌ها هزار نفر از زائران و مردم استان در این مرکز فرهنگی و معنوی هستیم.

حجت‌الاسلام و المسلمین رضا صادقی با اشاره به اینکه اداره اوقاف شهرستان در یک سال گذشته در توسعه و حرکت عمرانی امامزاده سید محمد(ع) خمینی‌شهر تحول خوبی انجام‌ داده است بیان کرد: طرح توسعه رواق حضرت رسول (ص)امامزاده با حمایت مالی یکی از خیران با زیر بنائی بیش از 700 متر با هزینه بالغ بر 30 میلیون تومان در حال اجراست.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان با اشاره به اینکه مردم و مسئولان شهرستان خمینی‌شهر همکاری خیلی خوبی با مسئولان اداره اوقاف شهرستان و استان داشته‌اند گفت: هرکدام از امامزادگان (ع)مدفون‌شده در استان اصفهان از جایگاه معنوی خاص خود برخوردار هستند.

وی ادامه داد: در استان اصفهان 736 بقعه و امامزاده(ع) وجود دارد که رتبه سوم کشور از نظر بقاع متبرکه و امامزادگان را داراست.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان در ادامه بیان داشت: از زمان صدر اسلام امامزادگان(ع) در کشور ایران مورد توجه و احترام بوده‌اند و مایه افتخار ایرانیان است.

حجت‌الاسلام و المسلمین رضا صادقی در ادامه گفت: در مسابقات قرآنی سال جاری در مرحله مسابقات قرآنی شهرستانی بیش از 31 هزار نفر و در طرح ملی حفظ قرآن در حدود 25 هزار نفر در سطح استان اصفهان ثبت‌نام و شرکت نموده‌اند.  


انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.