اصفهان؛

300 هکتار از زمین های سمیرم بادام کاری شد

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری سمیرم از بادام کاری 300 هکتار از اراضی و دیمزار های رها شده شهرستان، توسط این اداره خبر داد.

به گزارش‌خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان محمدحسن طاهری افزود: نوع بادام کشت شده در این مناطق از گونه آمارا است که این گونه جنگلی در برابر گرما و کم آبی مقاوم است و در مناطقی مانند سمیرم کاشت می‌شود. 

وی خاطر نشان کرد: این فعالیت در قالب طرح صیانت از جنگل با هدف سازگاری این گونه جنگلی در منطقه، جلوگیری از فرسایش خاک، حفظ آب و خاک و توسعه جنگل در دیمزارهای شهرستان اجرا شده است. 

این مسئول اعتبار هزینه شده برای اجرای این طرح را یک میلیارد و ۲۰۰میلیون ریال عنوان کرد و اظهار کرد: این طرح‌ها در شهر ونک، کُمه، بخش پادنا و روستای ضرغام آباد سمیرم اجرا شده است. 

رییس اداره منابع طبیعی سمیرم بیان کرد: در چند سال گذشته بیش از پنج هزار هکتار از اراضی و دیمزارهای شهرستان بادام کاری شده و به همت اداره منابع طبیعی، کشاورزان محلی و یگان حفاظت نگهداری می‌شود. 

شهرستان سمیرم دارای ۳۶ هزار هکتار باغ، ۲۲ هزار هکتار زمین زراعی، ۴۵۵ هزار هکتار عرصه ملی و ۳۳۰ هزار هکتار مرتع و جنگل‌های طبیعی است. 

این شهرستان در ۱۶۰ کیلومتری جنوب استان اصفهان واقع شده و از قطب‌های اصلی کشاورزی، دامداری و مرتعداری این استان محسوب می‌شود.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید. 

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.