یک مدرس سینما گفت: در سال های اخیر ضعف مدیریت فرهنگی، کمبود نقدینگی و نداشتن انگیزه در هنرمندان ،سیر نزولی شاخص های فرهنگی و هنری را به دنبال داشته است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ بابک رضا پور در گفتگویی افزود: هنرمندان خودشان باید مدیران بخش فرهنگ و هنر باشند چرا که این بخش هم مثل سایر حوزه ها یک بخش تخصصی است .

وی گفت: تمام دوران مدرن ایران، حوزه فرهنگ و هنر در دست اهالی فرهنگ و هنر نبوده است و معمولا کارگزارانی از بدنه حکومت برای هنر، هنرمندان و فرهنگیان تصمیم گرفته و برنامه ریزی کرده اند.

رضاپور ادامه داد: بیشتر تئوریسین ها و برنامه ریزها و کسانی که برای حوزه فرهنگ و هنر برنامه ریزی می کنند خودشان با مقوله فرهنگ و هنر اگر بیگانه هم نباشند آشنایی چندانی ندارند و این باعث شده است که عموم برنامه ریزی های حوزه فرهنگ و هنر در عرصه عمل به مشکل بربخورد.

وی با بیان اینکه در حوزه ی هنر- صنعت سینما کار باید به طور مطلق به بخش خصوصی واگذار شود افزود: اگر به پیشینه ی سینمای ایران نگاه کنید متوجه می شوید بهترین فیلم ها توسط بخش خصوصی ساخته شده است و امروزه یک اصل ثابت شده است که اقتصاددولتی نمی تواند مدیر خوبی باشد و این نکته ای است که در حال حاضر همه کشور ها به آن رسیده اند.

رضاپور در عین حال افزود: در بخش خصوصی هم لازم است برای اینکه سرمایه گذاری به انحراف کشیده نشده و به سمت تولید آثار سطح پایین سوق پیدا نکند نظارت هایی برقرار شود .

وی گفت: ما بخش خصوصی را نه فقط در حوزه فرهنگ و هنر که در حوزه خودش یعنی اقتصاد هم دست کم گرفته ایم .

رضاپور در پایان گفت: تا روزی که بخش خصوصی به طور کارامد وارد میدان نشود مشکلات فرهنگی به قوت خود باقی ست.

انتهای پیام/س
برچسب ها: فرهنگ ، هنر ، سینما ، کشور ، نقدینگی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.