کتاب «میر همدان»که شرح حال زندگی میر سیدعلی همدانی است با حضور مقامات کشوری و استانی امروز رونمایی می شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛مدیر کل  فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان گفت:  کتاب «میر همدان» را پرویز اذکایی از استادان برجسته کشور تالیف کرده و این کتاب حاوی احوال، آثار و آرای میر سیدعلی همدانی به انضمام پنج رساله وی است.

فاضل عبادی افزود:  این کتاب در پنج فصل تدوین شده و منابع این کتاب برگرفته از نوشته های مریدان، ملازمان و هم روزگاران، نوشته های به دست آمده از تذکره نویسان و نویسندگان سده های ٩ تا ١٤ و در نهایت برگرفته از نوشته های معاصران است.

وی با بیان اینکه نوشته های معاصران مبتنی بر منابع دو دسته گذشته و به همراه اطلاعات تاریخی، جغرافیایی، رجالی - مقامات و استدراک های عرفان پژوهی است اظهار داشت: میرسید علی ١٢ رجب ٧١٤ هجری قمری در همدان متولد شد و در ذیحجه ٧٨٦هجری قمری درگذشت. او عارف، عالم، شاعر ایرانی قرن هشتم و از مبلغان عمده اسلام در آسیای مرکزی و کشمیر هند و از بزرگان سلسله کبرویه بود که بیش از ١١٠ اثر به وی منسوب است.

وی برای تبلیغ اسلام سفرهای دریایی و زمینی مختلفی از جمله به عربستان، مشهد، اغلب شهرهای آسیای میانه ازجمله تاجیکستان، قفقاز، آذربایجان، سریلانکا، تبت و کشمیر انجام داد.

همایش بین المللی میر سید علی همدان امروز و فردا با حضور مهمانان داخلی و خارجی و شخصیت های ملی و کشوری در همدان برگزار می شود.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا  کلیک کنید.

انتهای پیام/ت


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.