کارگردان نمایش «هیچ کس اینجا گم نمی‌شود» در خصوص پیدا کردن گمشدگان خود و رفتن به سوی آن‌ها گفت.

الهه عسکری کارگردان نمایش «هیچ کس اینجا گم نمی‌شود» در گفتگو با خبرنگار حوزه تئاتر گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص این اثر گفت: نمایش راجع به سرنوشت و گم شدن آنهایی‌ست که می‌گویند دست خودمان نبوده و دنیا را علت آن می‌دانند. اما این اثر می‌خواهد بگوید که اینطور نیست بلکه همه چیز دست خودمان است و ما خودمان باید به دنبال گمشدگان برویم نه اینکه دست روی دست بگذاریم تا آن‌ها پیدا شوند.

وی در رابطه با دغدغه از انتخاب این اثر بیان کرد: این روزها بسیاری از ما آدم‌ها در این توهم گم شده‌ایم و خودمان را به نوعی اسیر آن کرده‌ایم که این نمایش تلنگری به این نوع آدم‌هاست تا بگوید خودتان باید به سمتش بروید و پیدا کنید.

عسکری درباره شیوه اجرایی نمایش اظهار داشت: همه چیز از یک شعر شروع شد. دکور خاصی وجود ندارد و اول نمایش با صحبت‌های یکی از بازیگران شروع می‌شود و بعد آن‌ها را به یک فضای جدید از سالن دعوت می‌کند و در آخر هم تماشاگران یک اجرای پرفورمنس با موسیقی و همچنین ویدئوآرت را نظاره‌گر خواهند بود.

وی در راستای آثار خود مطرح کرد: تقریباً نزدیک به شش ماه تمرینات نمایش طول کشید. نمایش قبلی هم در رابطه با قضاوت کردن بود که آن هم اجرای پرفورمنس داشت و تماشاگران شاهد اتفاقات غافلگیرکننده‌ای بودند، اتفاقاتی که خود مخاطبان را هم درگیر آن می‌کند و گاهی خودشان هم روی صحنه می‌آیند.

عسکری در خصوص سالن‌های نمایشی عنوان کرد: در این ده سال توانسته‌ام در بسیاری از جشنواره‌ها شرکت کنم که آثارم مورد قبول واقع شدند اما به خاطر اینکه سالنی به ما اختصاص نمی‌دهند و یا حتماً یک چهره معروف سینمایی و یا تئاتر باید وجود داشته باشد، از اجرا در سالن‌های تئاتر محروم می‌شویم که این امر باعث می‌شود تا در پیشرفتمان خللی ایجاد شود.

گفتنی است؛ نمایش «هیچ کس اینجا گم نمی‌شود» به طراحی و کارگردانی الهه عسکری در گالری محسن از 22 الی 28 آبان ماه ساعت 19:30 روی صحنه می‌رود. از عوامل این اثر می‌توان به بازیگران: پژمان تارانی، الهه عسکری، حمیدرضا ذکیانی، مریم تاران، محمود نصیری فاخر و کیمیا الوانی اشاره کرد.



برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.