یاسوج؛

آغاز طرح آسان سواد آموزی بارویکرد فرد به فرد برای نخستین بار در کهگیلویه و بویراحمد

مدیرکل دفتر پژوهش و تحقیقات سازمان سوادآموزی کشور از آغاز طرح آسان سوادآموزی با رویکرد فرد به فرد در کهگیلویه و بویراحمد خبر داد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج ، درآئین آغاز این طرح که بصورت آزمایشی برای نخستین بار اجرا شد، کرامت نوایی  افزود: این طرح با کتابهای ویژه در چهار بخش بانوان،کارگران، کشاورزان، ندامتگاهها و متناسب با شغل و موقعیت اجتماعی و جغرافیایی سوادآموزان و به شیوه ساده تهیه شده است.

وی بیان کرد: قرآن آموزی بخشی از محتوای این طرح است که تا پایان سال تحصیلی اجرا و در صورت نتایج مطلوب در دیگر استانها اجرا می شود.

مدیرکل دفتر پژوهش و تحقیقات سازمان سوادآموزی کشور خاطرنشان کرد: در این طرح سعی شده محتوای آموزشی بصورت آسان تهیه شود تا استفاده از آن برای سوادآموزان تسهیل یابد.

نوایی با اشاره به عظمت و جایگاه شهدا عنوان کرد: آرامش و سرافرازی ایران اسلامی حاصل خون شهدایی عزیزی است که حیات طیبه را یافتند.

همچنین مسعود ارجمند معاون سوادآموزی آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد گفت: این طرح بصورت آزمایشی و در شهرستان بویراحمد اجرا و نتایج آن در پایان سال تحصیلی به نهضت سوادآموزی کشور ارسال خواهد شد.

وی با اشازه به اینکه  میانگین باسوادی در کهگیلویه و بویراحمد بیش از94درصد است، افزود: برای اجرای برنامه های سوادآموزی با 24 دستگاه و ادارات، تشکلهای مردم نهاد و سازمانها قرارداد منعقد شده است.

همچنین علی اکبر هاشمی اصل مدیر آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد گفت:  از سال گذشته تاکنون  1530بی سواد زیر پوشش سوادآموزی قرار گرفته است.

هاشمی اصل تصریح کرد: هم اکنون 200 کلاس فرد به فرد با میانگین یک تا چهار سوادآموز در این شهرستان فعالیت می کنند.

وی اضافه کرد: کارگاه آموزشی طرح سواد آموزی به مدت 3روز با حضور مؤلفان کتابهای درسی در سالن شهید مطهری این اداره کل  برگزار می شود.


انتهای پیام/ی
برچسب ها: طرح ، سوادآموزی ، نهضت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.