استاندار اصفهان گفت: پيش بيني می شود بعد از اجراي برجام، امکان جذب ۱۵ ميليارد يورو سرمايه گذاري جديد در استان وجود داشته باشد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، رسول زرگرپور، استاندار اصفهان در ديدار ديديه ريندرز، وزير امور خارجه و معاون نخست وزير بلژيک با اشاره به سابقه ي ۵ هزار ساله اصفهان و ذوق و هنر مردم استان اظهار داشت : اصفهان مورد توجه گردشگران داخلي و خارجي و همچنين مقامات کشورهاي مختلف است.

استاندار اصفهان با اشاره به وجود بيش از ۲۰ هزار جاذبه طبيعي و ميراثي که بيش از يک هزار و ۷۰۰ اثر تاريخي آن ثبت ملي و ۵ اثر نيز ثبت جهاني شده است، گفت: برنامه هاي مستمري براي بازسازي و احياي اين آثار در نظر گرفته شده است.

وی افزود: تعداد زيادي از اين آثار داراي قدمت بالاي ۵۰۰ سال هستند و به همين منظور نيز بايد هميشه در حال بازسازي و احيا قرار گيرند.

زرگرپور بیان کرد: هزينه ي بازسازي اين آثار عمدتا توسط دولت پرداخت مي شود و تعداد کمي از اين آثار نيز به بخش خصوصي اختصاص دارد که تحت مديريت و نظارت سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري استان بازسازي و بهره برداري مي شوند.

استاندار اصفهان اضافه کرد: طبق سياست هاي جديد دولت بخشي از اين آثار تحت نظارت سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري جهت بهره برداري به بخش غيردولتي واگذار خواهد شد.

وي با اشاره به سه برابر شدن تعداد گردشگران خارجي طي دو سال گذشته گفت: طي اين دو سال با برنامه ريزي ها و اقداماتي که صورت گرفته تعداد تخت هاي هتل هاي استان ۴۰ درصد افزايش يافته است ولي همچنان نيازمند احداث و تجهيز هتل در اصفهان هستيم.

زرگرپور ابراز کرد: چند هتل توسط بخش خصوصي در حال احداث است و چندين طرح نيز براي سرمايه گذاري خارجي آماده شده است.

استاندار اصفهان با بيان اينکه چند شرکت اروپايي براي احداث هتل در اصفهان اعلام آمادگي نموده اند، افزود: مواردي از سوي اين شرکت ها در حال بررسي است و اين امر سرمايه گذاري سودآور و مطمئني را به دنبال خواهد داشت.

زرگرپور به وضعيت رودخانه ي زاينده رود اشاره کرد و افزود: اين رودخانه بزرگترين رودخانه ي فلات مرکزي ايران است که به دليل خشکسالي هاي ۸ سال اخير، تغيير اقليم و برداشت هاي بيش از اندازه با مشکل مواجه شده است.

وي به طرح ۹ ماده اي احياي حوضه ي آبريز زاينده رود اشاره کرد و افزود: با برقراري مديريت يکپارچه در اين حوضه و پيگيري ها و کنترل هاي صورت گرفته در سال گذشته ۹ ماه آب در رودخانه جريان داشت.

استاندار اصفهان با بيان اينکه اصفهان با ۵ ميليون نفر جمعيت صنعتي ترين استان کشور است، اظهارداشت: بسياري از کارخانجات مادر و تاسيسات صلح آميز هسته اي در اين استان قرار دارد و اصفهان از لحاظ اقتصادي سرآمد ديگر استان ها است.

زرگرپور افزود: با توجه به اينکه در طول ماه هاي اخير هيئت هاي اقتصادي ۱۰۰ تا ۱۵۰ نفري از اروپا به اصفهان سفر کرده اند و شرايط موجود را بررسي نموده اند، پيش بيني شده است که پس از اجراي برجام، امکان جذب ۱۵ ميليارد يورو سرمايه گذاري جديد در استان وجود داشته باشد.

وي اشاره کرد: عمده اين سرمايه گذاري ها در زمينه هاي زيست محيطي، انتقال تکنولوژي، تکنولوژي مربوط به آب و استفاده از انرژي هاي پاک خواهد بود.

استاندار اصفهان افزود: اصفهان آمادگي دارد که هيأت اقتصادي کشور بلژيک براي مذاکره و همکاري با اتاق بازرگاني اصفهان به اين استان سفر کنند.

وي با اشاره به جاذبه هاي گردشگري اصفهان گفت: اصفهان همچنين آماده حضور توليدي هاي اين کشور و همکاري با همتايان آن ها در اصفهان است.

زرگرپور به تجربه ي موفق آميز برگزاري هفته هاي فرهنگي در کشورهاي اروپايي اشاره کرد و افزود: اصفهان آماده برگزاري هفته فرهنگي در شهر بروکسل است تا مردم اين کشور بتوانند با فرهنگ و هنر اين خطه آشنا شوند.

وي با بيان اينکه در ماه گذشته اصفهان به عنوان شهر جهاني صنايع دستي برگزيده شد، گفت: اين شهر مي تواند براي گردشگران بلژيکي بسيار جذاب باشد.

وزير خارجه بلژيک نيز در اين ديدار ضمن ابراز خرسندي از حضور در اصفهان، گفت: اين شهر مي تواند ارتباطات موثري را با هنرکده هنرهاي زيباي بروکسل آغاز نمايد.
وي افزود: خوشحالم که در سفر خود به اصفهان، زاينده رود را جاري مي بينم و بازديد از اين شهر تصاوير زيبايي را در ذهن ما به جاي گذاشته است.
ديديه ريندرز گفت: توجه به مرمت آثار تاريخي در اصفهان و اقداماتي که براي بازسازي و تعمير اين آثار انجام مي شود قابل ستايش است.
ريندرز با بيان اينکه اصفهان و کشور بلژيک مشترکات زيادي دارند، اظهار داشت: اين نقاط مشترک در بازديد از اين شهر به خوبي مشاهده مي شود و دو طرف مي توانند در بخش کشاورزي، گردشگري و موارد دیگر تبادلات خود را افزايش دهند.



انتهای پیام/ گ


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.