از ظروف یکبارمصرف بی رنگ وشفاف استفاده نشود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان؛ رئیس مرکز بهداشت شرق اهواز گفت: با وجود توصیه‌های مكرر كارشناسان و متخصصان بهداشت در خصوص زیان‌ آور بودن استفاده از ظروف پلاستیكی یكبار مصرف، استفاده از این ظروف بسیار متداول شده است و هنگام پخش غذای نذری به‌ خصوص در ماه محرم و صفر، آبمیوه و بستنی ‌فروشی‌ها، ساندویچ فروشی‌ها، رستوران‌ها و حتی ادارات و دانشگاه‌ها نیز به ‌وفور از این ظروف استفاده می‌كنند.

مهرداد شریفی بابیان اینکه اگر به گذشته نگاهی بیاندازیم و از ظروفی که قبلا استفاده می شد با اولویت ظروف شیشه ای و پیرکس، ظروف استیل و چینی های لعابدار، ظروف روی و... استفاده نماییم به سلامت خود کمک شایانی انجام داده ایم افزود: ظروف یكبار مصرف بی‌رنگ و شفاف تنها برای غذاها و نوشیدنی‌های سرد مناسب است و نباید مواد خوراكی داغ در آن‌ها ریخته شود.

وی گفت:در هنگام استفاده از ظروف رنگی باید احتیاط بیشتری شود زیرا جنس ظروف طوری است كه توانایی نگهداری رنگ را ندارد و با تماس با آب و غذای داغ رنگ موجود حل می‌شود و یك لایه از آن وارد غذا می‌شود.

رئیس مرکز بهداشت شرق اهوازتصریح کرد: ظروف یكبار مصرف گیاهی و خوردنی كه این روزها بسیار تبلیغ می‌شود، از نشاسته ذرت و گندم تهیه می‌شوند، اگر چه كمی گران‌تر از ظروف یكبار مصرف پلاستیكی هستند، اما نه ‌تنها مواد سمی و شیمیایی ندارند بلكه طی چندین ماه در خاك تجزیه شده و مضرات ظروف یكبار مصرف بازیافتی را ندارد و نیز قابل تجزیه در محیط هستند.

 برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید. 
انتهای پیام/ب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.