استفاده از ظروف یکبار مصرف پلاستیکی در ادارات دولتی استان گیلان ممنوع شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران رشت؛ معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری در جلسه کارگروه پسماند گیلان با محوریت تاکید بر حفظ محیط زیست و سلامت همگانی مردم گفت : تفکیک زباله از مبدأ، آموزش دانش‌آموزان، ساماندهی مراکز دفن زباله از جمله مصوبه‌های این کارگروه است.

حجت شعبانپور با بیان اینکه ممنوع شدن ظرف یک‌بار مصرف در اداره‌های دولتی با دستور استاندار گیلان به دستگاه‌های دولتی بخشنامه شده است، خاطرنشان کرد: همکاری فرمانداران، بخشداران و دهیاران در شهرستان در اجرای این بخشنامه حائز اهمیت است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گیلان بر همکاری بخش خصوصی و سازمان‌های مردم‌نهاد مبنی بر جایگزین کردن ظرف یک‌بار مصرف با منشأ گیاهی در جامعه تاکید کرد و یادآور شد: سال ۹۴ موضوع پسماند با جدیت در استان پیگیری می‌شود تا مواد غیرقابل تجزیه وارد طبیعت نشود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گیلان با بیان اینکه تجزیه این ظروف در طبیعت ۳۰۰ تا ۵۰۰ سال زمان نیاز دارد،خواستار خارج شدن ظرف یک‌بار مصرف از جنس پلی‌استایرن در جامعه شد.

وی به جایگزینی ظرف یک‌بار مصرف با منشأ گیاهی اشاره کرد و گفت: ظرف یک‌بار مصرف با منشأ گیاهی در مدت شش ماه در طبیعت تجزیه می‌شود و مشکلی ایجاد نمی‌کند.


انتهای پیام/ش


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.