مدیر گمرک باشماق مریوان ازصادرات شش هزار و 660 تُن سیب زمینی به ارزش یک میلیون و 600 هزار دلار از استان کردستان به کشور عراق در نیمه نخست سال جاری خبرداد.

به گزارش خبرنگارگروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان ازسنندج،یحیی گودرزی مدیر گمرک باشماق مریوان گفت: سیب زمینی یکی از اقلام مهم تولید داخلی کشور است و تولید این محصول در اکثر استان های کشور از جمله کردستان مازاد بر مصرف داخلی است و چشم انداز صادراتی بر روی این محصول وجود دارد.

وی با بیان اینکه بازار مصرف سیب زمینی چندین کشور همسایه از جمله عراق است افزود: سالانه بخش قابل توجهی از این محصول از طریق گمرک باشماق مریوان به بازارهای کشور عراق صادر می شود.

مدیر گمرک باشماق مریوان بیان کرد: استان کردستان از لحاظ کشت این محصول جزو استان های اول کشور است لذا ما می توانیم بازاری پایدار برای فروش این محصول در آن سوی مرزها ایجاد کرده و از این طریق ارز آوری مستمر و قابل قبولی را نصیب استان و کشور نماییم.
وی گفت:بر این اساس جهت دهی نظام مند و کاربردی در همه فرآیندها اعم از تولید، فرآوری و بسته بندی و حمل، تا وصول به بازارهای مصرف می تواند ما را در تحقق اهداف مورد نظر یاری دهد.

گودرزی درپایان گفت: هم اکنون مشکلی در زمینه صادرات این محصول از استان کردستان به کشور عراق وجود ندارد و مسوولان عراقی در سفر به استان نیز آمادگی خود را برای پذیرش این محصول اعلام کردند.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید. 

انتهای پیام/ف


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.