معاون اول قوه قضائیه با اشاره به اینکه مطابق با برنامه پنجم توسعه کشور تعدادی قاضی جذب شده ولی کافی نبوده است، گفت: در مورد بکارگیری پرسنل اداری نیز به جهت نداشتن مجوزهای لازم و اعتبارات مربوطه هیچگونه توفیقی بدست نیامده است.

محسنی اژه ای: تعداد قاضی های جذب شده کافی نیستبه گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از روابط عمومی و ارتباطات دادگستری استان تهران، حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه ای معاون اول قوه قضائیه در دومین نشست شورای مدیران دادگستری استان تهران در سال جاری، اظهارکرد: اهمیت امر قضا بر کسی پوشیده نیست و امید است این بار خطیر را به سرمنزل مقصود برسانیم و یا حداقل در مسیر تحقق آن تلاش کنیم و مسلما این امر پاداش و اجر ویژه ای در نزد خداوند متعال دارد . 

وی با بیان اینکه متاسفانه ما در قوه قضائیه با مشکلات عدیده ای مواجه هستیم، گفت: ماموریت های محوله هیچ تناسبی با عِده و عُده موجود ندارد به همین دلیل معتقدیم انسان های بزرگی چون شما می توانند علیرغم وجود مشکلات در عرصه های مختلف با داشتن روحیه جهادی و با اتکا به خداوند بزرگ در جهت رسیدن به اهداف مقدس قوه قضائیه، که همانا اجرای عدالت و احقاق حقوق عامه است تلاش کنند.

معاون اول قوه قضائیه در ادامه افزود: پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی و ارزش های هشت سال دفاع مقدس بی شک دستاوردهای عظیم حاصل از چنین روحیه بلند امت بصیرمان بوده است و دشمن درصدد مقابله با این امر مهم است چرا که هیچگاه از تجهیزات نظامی و قدرت مادی ما شکست نخورده ولی از ناحیه روحیه جهادی و مقاوم ملت عزیز ایران مرتبا دچار آسیب های جدی شده است .

وی بیان داشت: امروز ایران اسلامی با هیچ یک از کشورهای مسلمان همسایه و غیرهمسایه قابل مقایسه نیست و مبارزه جهانی با هرگونه استکبار ، نشات گرفته از مقاومت بی نظیر مردم غیور و انقلابی ماست. بنابراین ضروریست تلاش کنیم این نعمت بزرگ الهی به عنوان یک سرمایه بی بدیل از وساوس شیاطین جن و انس محفوظ بماند و بطور قطع با این سرمایه معنوی می توان بر تمامی مشکلات پیش روی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران غلبه کرد.

حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه ای با اشاره به ماموریت های مهم قوه قضائیه، اظهار داشت : در دوره اخیر ریاست قوه قضائیه و تصدی معاونت اول توسط اینجانب در ابتدا چند موضوع مورد توجه قرار گرفت یکی اینکه انجام ماموریت های محوله قطعا با این تعداد پرسنل اداری و قضائی امکان پذیر نیست بنابراین یا باید به تعداد پرسنل افزوده شود و یا ماموریت ها کاهش یابد.
 
معاون اول قوه قضائیه با تاکید بر اینکه در جهت تحقق این هدف می توان از طریق جرم زدایی گام های مهمی برداشت، تصریح کرد: در این امر توفیقات چندانی حاصل نشده زیرا بسیاری از امور اساسا در اختیار قوه قضائیه نیست و مستلزم مساعدت‌های همه جانبه سایر قوا و نهادهای قانونی نظام است.

وی با اشاره به اینکه مطابق با برنامه پنجم توسعه کشور تعدادی قاضی جذب شده ولی کافی نبوده است، گفت:در مورد بکارگیری پرسنل اداری نیز به جهت نداشتن مجوزهای لازم و اعتبارات مربوطه هیچگونه توفیقی بدست نیامده است.

حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه ای در ادامه افزود: مشکل کمبود فضای اداری نیز به شدت آزار دهنده است و به حق باید گفت که دادگستری استان تهران یکی از مناطق محروم کشور است و از آنجایی که در جهت رفع معضل کمبود فضای اداری بودجه مناسبی در همین شرایط فعلی در نظر گرفته شده امید است که در آینده ای نه چندان دور شاهد گشایش هایی در این زمینه باشیم . 

وی افزود : به نظر می رسد در رابطه با حفظ استقلال قوه قضائیه موفق بوده و با متخلفان و مجرمان بدون تبعیض و صرفا برابر مقررات قانونی برخورد کرده است که رسیدگی به جرایم صاحبان قدرت و ثروت در جامعه یقیناً در همین راستا صورت گرفته است . 

معاون اول قوه قضائیه تاکید کرد: ارتقاء کارآمدی قوه قضائیه موضوع مهم دیگری است که با کاهش ورودی پرونده ها و همچنین با تحقق جرم زدایی و پیشگیری از وقوع جرم و اقداماتی از این قبیل میسر نیست.

حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه ای با اشاره به موفقیت های دوره تصدی دادستانی کل کشور و رسیدگی به حدود 27 هزار فقره پرونده مواد مخدر و غیره در طول 5 سال بدون افزایش نیروی انسانی و وجود مشکلات عدیده به عنوان نمونه اظهارداشت : برخی از آمارها پسندیده نیست مانند اینکه با چه تعداد از متخلفان در دستگاه قضایی برخورد شده است بنابراین ضرورت دارد اساساً کاری کنیم که تخلفی صورت نگیرد و در این رابطه بر مدیران مجموعه های قضائی فرض است که با رافت و مهربانی به افراد زیر مجموعه خود نظارت مستمر داشته باشند تا در این صورت شاهد ارتقا رضایت عمومی از دستگاه قضا بود.

 برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار