مدیرعامل شرکت توانیر با اشاره به اینکه صنعت برق ایران رتبه نخست صادرات خدمات فنی و مهندسی را در منطقه دارد گفت: صنعت برق کشور95 پروژه به ارزش 6.6 میلیارد دلار در خارج از کشور در دست اجرا دارد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، آرش کردی در اختتامیه پانزدهمین نمایشگاه صنعت برق ایران در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران اظهار داشت: صنعت برق ایران رتبه نخست صادرات خدمات فنی و مهندسی را در منطقه دارد بطوری که در دوران تحریم با وجود همه فشارها ،کمترین صدمه در خدمت رسانی به مردم وجود داشت.

وی گفت: بررسی شاخص های کلان صنعت برق از جمله ظرفیت تولید 74 هزار مگاواتی، ترکیب سبد تولید، وضعیت مصرف انرژی، تعداد مشترکان، ضریب نفوذ برق، تعداد روستاهای برق دار، 604 واحد نیروگاهی و 121 هزار کیلومتر شبکه انتقال فوق توزیع ، نشان از عظمت و بزرگی شبکه برق کشور دارد.

کردی افزود: صنعت برق کشور با رشد سالانه چهار تا 6 درصدی نیازمند حداقل پنج هزار مگاوات ظرفیت نیروگاهی جدید در سال است که برای دستیابی به این مهم ، سالانه هفت الی هشت میلیارد دلار سرمایه گذاری دولتی و غیردولتی باید صورت گیرد.

به گفته وی ، لغو تدریجی تحریم ها ،موجب رشد هفت درصدی در مصرف انرژی کشور خواهد شد و ضرورت دارد نسبت به این موضوع آمادگی داشته باشیم.

این مقام مسوول خاطرنشان ساخت : طی سه تا چهار سال آینده حداقل 25 میلیارد دلار سرمایه گذاری برای توسعه زیر ساخت ها و تامین نیازهای کشور مورد نیاز است.

کردی با اشاره به فرصت ها و برنامه های پیش روی صنعت برق ، افزایش بازدهی نیروگاه های تحت پوشش از متوسط 39 درصد به بیش از 58 درصد طی پنج سال آینده، کاهش تلفات برق و رساندن آن به 6.5 تا هفت درصد در برنامه ششم توسعه، افزایش بهره وری و بهبود ضریب بار در شبکه ها و هوشمند سازی شبکه از جمله این برنامه ها ذکر کرد.

لازم به ذکر است پانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت برق ایران عصر امروز (چهار‌شنبه) 20 آبان‌ماه با برگزاری مراسم پایانی و معرفی شرکت‌های برتر به‌کار خود پایان داد.

بر اساس این گزارش ، این دوره از نمايشگاه با حضور بيش از 541 شرکت داخلي و خارجي، از روز یکشنبه 17 تا چهار‌شنبه 20 آبان‌ماه در محل دائمي نمايشگاه‌هاي بين‌المللي تهران برگزار شد.

در اين نمايشگاه در فضايي به مساحت 45 هزار مترمربع شرکت‌کنندگان با عرضه مدرن‌ترين و کارآمدترين محصولات استاندارد خود‌ در بازار داخلی جهاني، به رقابت با ديگر رقیبان خود پرداختند.

طبق اعلام کمیته فنی این نمایشگاه، از ميان 541 شركت حاضر در نمايشگاه، 40 شركت به عنوان «غرفه‌هاي برتر» براي دريافت تنديس انتخاب شدند.

انتهای پیام/
برچسب ها: برق ، نمایشگاه ، صادرات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار