مدیرعامل شرکت توزیع برق استان تهران گفت: مجوزی به منظور احداث هزارو 250 مگاوات نیروگاه خورشیدی به یک شرکت آلمانی واگذار شده است.

احداث هزار و 250 مگاوات نیروگاه جدید/ کاهش میزان اتلاف در شبکه توزیع برقبه گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، علی بربند مدیر عامل شرکت توزیع برق استان تهران در حاشیه برگزاری 15 نمایشگاه بین المللی صنعت برق در نشست خبری با حضور خبرنگاران با اشاره به توافق هسته‌ای و لغو تحریم‌ها و احتمال جهش مصرف برق در حاشیه استان تهران گفت: درحال حاضر بخش عمده‌ای از شهرک‌های صنعتی کشور در استان تهران قرار دارد که پیش بینی می‌شود با لغو تحریم‌ها مصرف برق با افزایش قابل توجهی همراه شود.

بر همین اساس بربند افزود: با احداث نیروگاه‌های کوچک با تولید پراکنده نیروگاه‌های بادی و خورشیدی قصد داریم بخشی از این افزایش مصرف راتامین کنیم.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: امسال مجوزی به منظور احداث هزاو 250 مگاوات نیروگاه خورشیدی توسط وزارت نیرو و سازمان انرژی‌های نو به یک شرکت المانی واگذار شده است.

وی ادامه داد: در راستای این توافق قرار است 500 مگاوات نیروگاه جدیدبرقی در شهرهای استان تهران شامل کهریزک با 150 مگاوات ورامین 200 مگاوات و ملاردکرج 150 مگاوات توسط این سرمایه گذار المانی احداث شود.

 وی گفت: از آغاز سال 2016 میلادی عملیات اجرایی بخشی از نیروگاه‌های برق شروع می‌شود.

بربند در تشریح تسهیلاتی که به این شرکت المانی واگذار شده است گفت: قرار داد تضمینی شرکت در بلند مدت به مدت 20 سال واگذاری زمین به صورت اجاره به هزینه بسیار پایین و تأمین امنیت از مهمترین این تسهیلات است.

 وی با تاکید بر اینکه سال سختی در پیش رو داریم گفت: اعتبار مورد نیاز برای استان تهران در جهت رفع خاموشی‌ها برای سال آینده 500 میلیارد تومان است که امیدواریم 50 درصد آن محقق شود.

 مدیرعامل شرکت توزیع برق استان تهران گفت: در استان تهران روستاهای فاقد برق نداریم و تهران پهناورترین استان در زمینه توزیع برق کشور است.

وی در همین راستا افزود: استفاده اقتصادی از برق این است که 50 درصدان در حوزه صنعت باشد که ما حدود 43 درصد مصرف صنعتی را دارا هستیم و 13 درصد شامل بخش کشاورزی و 44 درصد مربوط به مصارف خانگی و تجاری است.

بربند در خصوص تلاف برق گفت: در شبکه توزیع برق تلافات از 18 درصد در سال گذشته  به کمتر از 13 درصد کاهش یافت ما در تلاشیم که تاپایان سال این رقم را به 12 درصد برسانیم.

وی در پایان گفت: به منظور احداث کارخانه‌های  تولیدکننده پنل های خورشیدی مذاکره‌ای با مشارکت فاینانس سورهای چینی و به همراه سازندگان بخش خصوصی انجام شده است.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان 
اینجا کلیک کنید.
 

انتهای پیام/ 
برچسب ها: اقتصادی ، بربند ، نیروگاه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار