واشینگتن پست هدف از سفر نتانیاهو به آمریکا را برطرف کردن اختلاف نظرات بر سر توافق هسته‌ای ایران اعلام کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ روزنامه واشینگتن پست در گزارشی نوشت: "بنیامین نتانیاهو،" نخست وزیر رژیم صهیونیستی، تلاش می کند به کدورت های پیش آمده میان آمریکا و این رژیم برسر توافق هسته ای ایران خاتمه دهد.
 
این روزنامه آمریکایی در پایگاه اینترنتی خود و در گزارشی به قلم استیون مافسون افزود: نخست وزیر رژیم صهیونیستی در سفر به واشینگتن می خواهد با ابراز محبت درصدد رفع کدورت های به جا مانده از جنگ بر سر توافق هسته ای ایران برآید؛ اما رفتار وی به گونه ای است که نمی توان تصور کرد احتمالا برای برداشتن گام های ملموس یک طرفه در زمینه راه حل تشکیل دو کشور مستقل داوطلب خواهد شد، کاری که مقامات دولت "باراک اوباما،" رئیس جمهور آمریکا، از او خواسته اند به منظور کاهش تنش ها حتی اگر روند مذاکرات رسمی همچنان متوقف باشد، انجام دهد.
 
نتانیاهو در سفر خود به واشینگتن همواره بر برخی مسائل تاکید کرده است، از جمله این که آمریکا و رژیم صهیونیستی متحدان بزرگی هستند، فلسطینیان باید اسرائیل را به رسمیت بشناسند و پیش از ازسرگیری مذاکرات، نگرانی های امنیتی رژیم صهیونیستی را بپذیرند، سوریه دیگر هیچگاه دوباره یک کشور منسجم نخواهد بود و اسرائیل دارای اقتصادی پر رونق مبتنی بر فن آوری است.

وی همچنین از اوباما به دلیل تلاش برای حفظ روابط آمریکا و رژیم صهیونیستی قدردانی کرد. نتانیاهو در سخنانش تاکید کرد: آمریکا و اسرائیل در نبرد میان تجددگرایی و تمایلات قرون وسطایی در خاورمیانه دارای منافع مشترک هستند.
 
"گرگ روزنبرگ،" رئیس شورای ملی دموکراتیک یهود" این سخنان را به عنوان بخشی از روند اطمینان یافتن از بهبود زخم های ناشی از مسئله ایران بسیار مهم توصیف کرد.

انتهای پیام/

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار