یک پایگاه اینترنتی آمریکا در گزارشی، آمار عناصر تروریستی که برای داعش می‌جنگند و ملیت آن‌ها را منتشر کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ پایگاه اینترنتی «هِوی دات‌کام» در گزارشی نوشت: «یوگنی سیسویف،» معاون رئیس «آژانس امنیت فدرال روسیه،» در نشست مطبوعاتی خود، اطلاعات جدیدی درخصوص تعداد کل عناصر نظامی که در عراق و سوریه برای گروه تروریستی داعش می‌جنگند، منتشر کرد. سیسویف اظهار داشت: در حال حاضر، 80 هزار تروریست داعشی در مناطق تحت اشغال این گروه می‌جنگند. از این تعداد، 50 هزار تروریست در سوریه و 30 هزار نفر نیز در عراق حضور دارند. این تعداد برابر با آمار نظامیان ارتش برخی از کشورهای جهان است. ارقامی که سیسویف ارائه کرد شامل تروریست‌های حاضر در نقاط دیگر جهان– ازجمله صحرای سینای مصر، لیبی و مناطق شمالی و مرکزی آفریقا – نمی‌شود.

از سوی دیگر، روزنامه «حریت دیلی نیوز» ترکیه نیز گزارش داد تعداد عناصر بین‌المللی تروریست‌های نظامی داعش در حال افزایش است. سیسویف با تأیید این موضوع، افزود: 30 هزار تروریست داعشی از کشورهای دیگر وارد عراق و سوریه شده‌اند. بیشتر این تروریست‌ها اهل کشورهای خاورمیانه و شمال آفریقا هستند. یکی از مبلغان سعودی نیز به‌تازگی اعلام کرد: تعداد تروریست‌های اهل کشورهای حوزه خلیج‌فارس تنها در سوریه، به 2000 نفر می‌رسد که بیش از نیمی از آن‌ها سعودی هستند.

دیلی تلگراف نیز گزارش داد: اروپا پس از آسیا و آفریقا سومین قاره صادرکننده تروریست به عراق و سوریه است. فرانسه پیشروی کشورهای اروپایی از لحاظ بیشترین آمار نظامیان تروریست دراین دو کشور است. 7000 تروریست نیز از کشورهای شوروی سابق، ازجمله روسیه، به این گروه ملحق شده‌اند.
 




انتهای پیام/

برای آگاهی از آخرين اخبار و پيوستن به کانال تلگرام باشگاه خبرنگاران جوان اينجا کليک کنيد.



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار