در بحبوحه بحران آوارگان در اروپا، سوئد روز پنجشنبه کنترل موقت مرزی را تشدید کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از یونایتدپرس، دولت سوئد با افزایش موج آوارگان در مرز، به صورت موقتی به کنترل مرز خود اقدام کرد. دولت سوئد در بیانیه‌ای اعلام کرد استکهلم با توجه به افزایش آوارگان جدید در اروپا که نظم عمومی را در این کشور تهدید کرده 
است، طی ده روز کنترل مرزهای این کشور را تشدید خواهد کرد.

اقدامات کنترل مرزی در منطقه‌ای در مرز سوئد و دانمارک و همچنین در پایانه های دریایی در جنوب این کشور آغاز شده است. آژانس مهاجرت سوئد درخواست کنترل مرز را خواستار شده و اعلام کرده است این اقدام ممکن است تا 20 روز نیز تمدید شود.

یکی از مقامات پلیس سوئد روز پنجشنبه اعلام کرد روزانه حدود 20 هزار خودرو وارد منطقه مرزی این کشور می شود و نیروهای پلیس نیز نمی توانند همه این خودروها را بازرسی کنند.

وی افزود:« ما تصمیم نداریم از همه این خودروها بازرسی کنیم اما به صورت تصادفی خودروهای عبوری را تحت بازرسی قرار خواهیم داد.»

آوارگانی که تصمیم دارند به سوئد سفر کنند یا در این کشور بمانند، باید درخواست پناهندگی کنند و افرادی که قصد دارند از طریق سوئد به کشور مقصد بروند باید مسیر دیگری را انتخاب کنند. در حال حاضر پلیس سوئد می تواند هر فردی را که تصمیم دارد از مرز این کشور عبور کند مورد تفتیش و بازرسی قرار داده و در صورتی که فرد فعالیت جنایی داشته، وی را بازداشت کند. پیش بینی می شود طی سال 2015 میلادی حدود 200 هزار آواره وارد سوئد شوند.

انتهای پیام/

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار