نهمین آئین تجلیل از نوگلان حسینی و مداحان دانش‌آموزی شهر تهران امروز در فرهنگسرای اندیشه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سجاد نمازی رئیس فرهنگسرای اندیشه و مدیر منطقه 7 تهران صبح امروز در مراسم نهمین آئین تجلیل از نوگلان حسینی مداحان دانش‌آموزی شهر تهران بیان کرد: این مراسم‌، مسابقه همت‌، شوق،‌ اخلاق و اخلاص بچه‌ها در هر مقطعی برای مراسم حسین است. که به شکر خداوند تاکنون  طی 9 سال این مراسم با همت تمامی عزیزان برگزار شده است.

وی ادامه داد: نزدیک به 8 هزار نفر شرکت کننده در مرحله مقدماتی سازمان آموزش و پرورش شرکت کردند که از این تعداد 600 نفر به مرحله استانی راه پیدا کردند که از این 600 نفر طی 4 روز در سه مقطع ابتدایی، راهنمایی و متوسطه مورد آزمون قرار گرفتند و 62 نفر به مرحله نهایی آزمون راه پیدا کردند.

نمازی با اشاره به تفاوت برگزاری این دوره نسبت به دوره‌های قبل اظهار کرد: امسال ما به صورت بسیار دقیق با حضور سه داور در هر مقطع امتیاز بندی کردیم البته این امتیازات در حاشیه هستند اصل نکته قابل توجه اخلاص نوجوانان و جوانان است. 

در راستای این صحبت‌ مصطفی خورسندی رئیس کانون مداحان و شاعران آئین کشوری افزود: 425 مرکز در تهران وجود دارد که 19 هزار نفر در شهرستان و حدود 46 هزار نفر در انتخابات دوره‌ای در سراسر کشور به عنوان ذاکرین از 80 هزار نفر عضویت در این جلسه شرکت کردند که 7 هزار نفر فقط در کانون مداحان تهران به پای صندوق‌های رای آمدند. 

وی در خصوص اتاق‌های فکری اظهار کرد: یکی از عملکردها ایجاد 6 اتاق فکری برای بانوان ،‌شعرا، جوانان، سالخوردگان و نوگلان حسینی است.

خورسندی با اشاره به لغت مداح اذعان کرد: مداح چندمعنی دارد که (میم‌ متدین، دال دانش لازم در امور مداحی، الف ادب و اخلاق فرد و ح حسن انتخاب با توجه به مکان و موقعیت برای اجرا است)‌.  

در ادامه محمد‌رضا مهدلو رئیس سازمان دانش‌آموزی گفت: متاسفانه برخی از برنامه‌های تلویزیونی به گونه‌ای است که کودکان از مسیر مستقیم خود منحرف می‌شوند بنابراین خواهان این موضوع هستیم تا تنها یک شبکه به مدت 9 ماه عزاداری حسینی در ساعت مقرر گذاشته شود تا در این عرصه هم جوانان و نوجوانان ما در زمینه مداح خوانی آشنا شوند.

وی افزود: 4 سازمان فرهنگی شهرداری تهران، فرهنگسرای اندیشه، کانون مداحان و آموزش و پرورش تهران، در این مراسم تلاش فراوانی کردند تا این مراسم به بهترین نحو ممکن صورت پذیرد. 

مهدلو در خصوص مراسم نوگلان حسینی بیان کرد: از دهه ماه محرم بیش از 7 هزار و 600 نفر و بیش از هزار و 800 نفر در مقطع ابتدایی‌، متوسطه دوره اول و دوم مدارس شهر تهران به رقابت پرداختند حتی برخی از مدارس دانش‌آموزان خود را برای این رقابت اعزام کردند.

وی افزود: همزمان با مراسم عاشورا و تاسوعای حسینی حدود 550 تا 600 نفر حضور پیدا کردند که در حال حاضر از 62 نفر امروز تجلیل به عمل آمد. 

وی در پایان خاطر نشان کرد: این مراسم در سایر استانها نیز در حال برگزاری و ترویج است. 

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار