رئیس سازمان نهضت سواد آموزی گفت: هر فرد باید در هر جایگاهی سهم خود را در پیشرفت اقتصادی کشور که لازمه آموزش مقدماتی است تعریف کند.

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ دکتر باقر زاده رئیس سازمان نهضت سواد آموزی در همایش تجلیل از سوادآموزان برتر گفت: خداوند در ذات یادگیری علم و دانش فضیلتی گذاشته که هر چه انسان به آن دست پیدا می‌کند احساس عزت بیشتری می‌کند و اعتماد به نفس که لازمه حق فردی است در انسان به وجود می‌آید و باعث می‌شود که انسان مهارت ارتباط خود با آفرینش را توسعه دهد و بتواند در ساخت کشور خود مشارکتی موثر داشته باشد. 

وی افزود: ما در مصادیق جدیدی که از سواد مطرح می‌کنیم سوادآموزی را در نظر می‌گیریم که باعث می‌شود که بتوانند زندگی بهتری را تجربه کنند که این زندگی بهتر خود شامل سه شاخه می‌شود که می‌توان به آموزش، بهداشت و رفاه اشاره کرد. اما اینکه کدام یک از این شاخص ها مهمتر است سالها محل بحث بوده است.

 باقر زاده اظهار کرد: تولید ثروت چرخه‌ طولانی دارد که عنصر کلیدی آن مسئله آموزش نیروی انسانی ماهر است و هدف ما داشتن حداکثر انعطاف در روشها، مقررات و شیوه‌های ارزشیابی در محتواست. 

وی تصریح کرد: امروز یکی از برنامه‌های اصلی ما بحث مردمی کردن اقتصاد است که هر فرد باید در هر جایگاهی سهم خود را در پیشرفت اقتصادی کشور تعریف کند که این مستلزم آموزش مقدماتی است.

وی در پایان گفت: هدف دیگر ما حمایت کودکان در حال آسیب است. چرا که بخشی از کودکان در همه کشورها در معرض‌‌ آسیب‌های اجتماعی قرار می‌گیرند و یکی از دلایل اصلی شرکت‌ نکردن بچه ها در مدرسه نیز همین است.  که ما 25 هزار نفر از این کودکان هدف گذاری کرده‌ایم تا بتوانیم برای سال تحصیلی 94-95 آنان را پوشش دهیم‌.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.