در ادامه رقابت‌های انتخابی جام جهانی2018 روسیه تیم‌های ملی فوتبال آرژانتین و برزیل به مصاف هم می‌روند.

به گزارش خبرنگار حوزه دنیای ورزش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان روز پنجشنبه در چارچوب رقابت‌های انتخابی جام جهانی 2018 روسیه مسابقات بسیاری در قاره‌های آسیا، آفریقا و آمریکای جنوبی برگزار خواهد شد.

اما بی شک یکی از حساس‌ترین و مهمترین مسابقات این روز دیدار دو تیم بزرگ آمریکای جنوبی یعنی آرژانتین و برزیل است که به  کلاسیکوی آمریکای لاتین نیز معروف  است.

تیم  ملی آرژانتین پنج شنبه ساعت 21 به وقت محلی (3:30 با مداد جمعه) میزبان برزیل خواهد بود.دیدار این دو رقیب سنتی همیشه تماشایی بوده است. اما آنچه که مسابقه روز پنج شنبه آرژانتین و برزیل را حساس‌تر از همیشه می‌کند، شروع ضعیف آنها در رقابت‌های انتخابی جام جهاانی 2018 است.

آرژانتین که در این مسابقه میزبان برزیلی‌ها است از دو بازی اول خود فقط یک امتیاز کسب کرده است. 
این تیم در خانه در برابر اکوادور 2- 0 شکست خوردو در برابر پارگوئه در حالی که تا لحظات پایانی از  حریف پیش بود در نهایت نتوانست به نتیجه‌ای بهتر از 2-2 دست یابد.

در طرف مقابل هم برزیل در دیدار اول خود در برابر شیلی تن به شکست 0- 2 داد و در مسابقه دوم و نزوئلا را در خانه با  نتیجه 1- 3 شکست داد.

حال در این شرایط کسب سه  امتیاز اهمیتی دو چندان برای آرژانتین و برزیل پیدا می‌کند.

شاگردان خواردو مارتینو در آرژانتین باز هم کار سختی در پیش خواهند داشت، آنها اگر چه در خانه و در برابر هزاران هوادار پر شور خود به میدان می‌روند ولی کیست که نداند آرژانتین بدون لیونل مسی مصدوم خط حمله‌ای زهر آگین ندارد، آرژانتین  علاوه بر فوق ستاره مصدوم خود سرخیو اگرو دیگرستاره خودرا نیز به دلیل مصدومیت در اختیار نخواهد داشت.

اما در آن سوی میدان کارلوس دونگا روی نیمار ستاره جوان خود حساب خاصی باز کرده است.

دونگا نیمار را بهترین بازیکن حال  حاضر جهان می‌داند و همین تعریف و تمجید‌ها به نیمار انگیزه کافی می‌دهد تا بیشتر بار  گلزنی تیم ملی فوتبال کشورش را به دوش بکشد.

این دو تیم تا کنون 47 بار رو در روی هم قرار گرفته‌اند  که سهم برزیل 23 پیروزی بوده و آرژانتین 10 بار موفق به شکست برزیل شده و 14 مسابقه نیز به تساوی کشیده شده است.

*برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار