در بسته فرهنگی به معرفی آثاری می‌پردازیم که دیدن، خواندن و شنیدن آن‌ها می‌تواند برای مدت کوتاهی هم که شده ذهنمان را به این سو و آن سو بکشاند.

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با توجه به مشغله کاری که همه ما به نوعی در طول هفته درگیر آن هستیم، آخر هفته فرصت خوبی است برای پرداختن به کارهایی که در طول هفته وقت آن را نداریم. به همین منظور در بسته فرهنگی به معرفی آثاری در این زمینه‌ها می‌پردازیم که دیدن، خواندن و شنیدن آن‌ها می‌تواند برای مدت کوتاهی هم که شده ذهنمان را فارغ از افکار روزانه به این سو و آن سو بکشاند. 


از «جامه دران» تا «معمای شاه» را از دست ندهید!

کتاب هفته:

رمان «یک نمکدان پر از خاک گور» نوشته حسین قسامی به تازگی توسط انتشارات بامداد نو به چاپ رسیده و راهی بازار نشر شده است. این رمان چندین راوی دارد که داستان را پیش برده و آن را روایت می‌کنند. هر فصل رمان توسط یکی از این راوی‌ها روایت می‌شود. بهمن، فردوس، حسن چم‌چم، بهمن، فردوس، ماهرخ خانم، فردوس، بهمن، فردوس، بهمن و وکیل عناوین فصل های این رمان و مشخصا، راوی هایش هستند. این کتاب با ۱۰۰ صفحه، شمارگان هزار و ۱۰۰ نسخه و قیمت ۷۰ هزار ریال منتشر شده است. کتابی که با حال و هوای خودش روح آدمی را پرواز می‌دهد و برای مدتی از همه چیز فارغ می‌شود.


از «جامه دران» تا «معمای شاه» را از دست ندهید!

سینمایی هفته:

فیلمی که این روزها تیترهای مطبوعات را به خودش تا حد زیادی اختصاص داده و به تازگی روی پرده سینما رفته است. فیلم سه اپیزودی «جامه‌دران»، درباره زنی به نام شیرین است که در مراسم ختم پدرش به روابط جدیدی در زندگی او پی می‌برد و حقایقی تازه را کشف می‌کند.

از طرفی توانسته نامزد بهترین فیلم و کارگردانی شود ْو همچنین برنده بهترین فیلمنامه در سی و سومین جشنواره فجر را به خود اختصاص دهد. در واقع  «جامه‌دران»  اقتباسی از کتابی به همین نام نوشتهٔ ناهید طباطبایی است که حمیدرضا قطبی و ناهید طباطبایی مشترکا نوشته‌اند و کارگردانی آن را  حمیدرضا قطبی  بر عهده داشته است.

فیلمی که در آن بازیگرانی چون: مهتاب کرامتی، باران کوثری،‌ مصطفی زمانی،‌ پگاه آهنگرانی، افسر اسدی، محمود بهروزیان، فرزانه نشاط‌خواه و الهام نامی و... به ایفای نقش می‌پردازند‌. این فیلم می‌تواند انتخاب مناسبی باشد تا آخر هفته به همراه دوستان و خانواده به دیدن آن برویم‌.

از «جامه دران» تا «معمای شاه» را از دست ندهید!

تئاتر هفته:

«کمدی اتفاقات» نمایشی است که روزهای پایانی خود را در حال گذراندن است و مخاطب را با تفکر می‌خنداند. «کمدی اتفاقات» تقابل بین سیاست و هنر است و در این نمایشنامه تماشاگر متوجه می‌شود که آدم‌های سیاسی و سیاست مدار نمی‌توانند بر هنر و هنرمند برتری پیدا کنند. گروه  تئاتر اشتباهات از سال 1376 به صورت اختصاصی اثر کمدی روی صحنه می‌برد و تمام تلاششان بر این بوده تا خود را از کمدی آزاد جدا کنند و در عین حال از نمایش‌های پیچیده‌ای نیست که تماشاگر‌ها در انتها می‌پرسد: آیا کارگردان خودش متوجه شد چه می‌خواهد بگوید؟ کارگردانی این اثر را میثم عبدی بر عهده دارد که تا 22آبان ماه در فرهنگسرای نیاوران روی صحنه می رود. این فرصت کوتاه را از دست ندهید.

از «جامه دران» تا «معمای شاه» را از دست ندهید!

سریال آخر هفته:

مجموعه تلویزیونی «معمای شاه» به کارگردانی محمدرضا ورزی و تهیه‌کنندگی علی لدنی که پخش نخستین قسمت آن از جمعه 15 آبان آغاز شد، با پنج بار تکرار از شبکه یک و سه و پخش همزمان از شبکه HD به روی آنتن رفته است که داستان آن ماجراهای سیاسی، فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی در دوره سلطنت رضا شاه و محمدرضا پهلوی را به تصویر می‌کشد و در 80 قسمت 50 دقیقه‌ای تولید و از شبکه یک سیما پخش می‌شود.

سریالی که با گریم و بازی های خود در این مدت کوتاه از قبل از پخش تا به امروز توانسته نظر مطبوعات را به خود جلب کند و جای خود را در میان خبرهای روزانه جای دهد. جمعه شب ها زمان خوبی است تا این سریال تاریخی  را ببینیم و به گذشته ای نه چندان دور سفر کنیم.

از «جامه دران» تا «معمای شاه» را از دست ندهید!

نگارخانه آخر هفته:

خانه هنرمندان از 22 آبان ماه شاهد افتتاح چندین نگارخانه است. نمایشگاه نقاشیخط‌های مراد فتاحی با عنوان «عمر که بی‌عشق رفت، هیچ حسابش مگیر»، یکی دیگر از نمایشگاه‌هایی است که روز جمعه در خانه هنرمندان ایران افتتاح خواهد شد. این نمایشگاه که شامل 15 اثر اکریلیک و ترکیب مواد بر روی بوم و با موضوع عشق است، در نگارخانه «تابستان» آغاز به کار خواهد کرد. این نمایشگاه ششمین نمایشگاه انفرادی مراد فتاحی در زمینه نقاشیخط و نقاشی است. فتاحی، متولد سال 1350، کارشناس نقاشی و فارغ‌التحصیل انجمن خوشنویسان ایران است. آثار این نمایشگاه در ابعاد حدودا 170 در 170 سانتیمتر ارائه می‌شوند و بین 1 میلیون و 500 هزار تومان تا 3 میلیون تومان قیمت‌گذاری شده‌اند. همچنین نگارخانه های دیگر هم با موضوعاتی دیگر افتتاح خواهند شد که جمع شدن  همه آن ها در کنارهم باعث می شود با وقت مناسب به دیدن تک تک آنها رفت.



گزارش از: نیلوفر جوانشیر


برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید. 


انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار