عضوکمیسیون انرژی مجلس با اشاره به توسعه ميادين مشترك جزء اولويت‌هاي اساسي مسولان وزارت نفت است گفت: باید سرمایه گذاری جدید درصنعت نفت را به سمت توسعه میادین مشترک سوق داد.

سیدسعید حیدری‌طیب درگفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص ورود به بازارهاي جهاني اظهار داشت: لزوم پيوستن به بازارهاي جهاني و رقابت با كشورهاي خارجي ارتقاي كيفيت محصولات توليدي است كه عرصه را براي رقابت در بين اين بازارها فراهم مي‌سازد.

وي تصريح كرد: پيوستن به سازمان تجارت جهانی به انجام کارهای مقدماتی نیاز دارد، از جمله آن حمايت مسئولان از توليدكنندگان داخلي و ارائه تسهيلات ارزانقيمت و معرفي كالاهاي توليد در بازارهاي خارجي است كه با اين امر مي‌توان همسو با اقتصاد مقاومتي اقتصاد كشور را شكوفا كرد.
 
عضوکمیسیون انرژی مجلس ادامه داد: با جلوگیری از خام فروشی و تقویت صنایع مهمی مانند پتروشیمی می توان محصولاتی با کیفیت عالی تولید کرد که در بازارهای جهانی حرف اول را بزند، بنابراین با انجام کارهای مقدماتی می توان زمینه حضور موفق و پیوستن به سازمان تجارت جهانی را فراهم کرد.

وي همچنين با اشاره به وضعیت میادین مشترک نفت گاز،گفت: وزیر نفت بر این موضوع تاکید کرده و مجلس هم، همواره در زمان تصویب بودجه تاکید کرده است که اولویت سرمایه گذاری باید در جهت توسعه میدان‌های مشترک نفت و گاز باشد.

حيدري‌طيب با بیان اینکه زیرا هر لحظه و هر ساعتی که عقب بیافتیم عملاً از سرمایه‌های کشور هدر می‌رود، ادامه داد: دولت گذشته سرمایه گذاری جدی و موثری برای توسعه میادین مشترک نفت و گاز انجام نداد؛ البته اقداماتی شکل گرفت، ولی درحد امضای تفاهمنامه مانده و به نتیجه نرسید.

عضوکمیسیون انرژی مجلس گفت: باید سرمایه گذاری جدید درصنعت نفت را به سمت توسعه میادین مشترک سوق داد و این جزو اولویت‌های وزارت نفت چه درگذشته و چه در زمان حال بوده است.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار