مدیرکل دفتر ستاد ملی بازآفرینی شهری وزارت راه و شهرسازی گفت: دولت تدبیر و امید توجه ویژه و خاصی به سازمان های مردم نهاد (سمن) دارد.

توجه ویژه دولت به سازمان های مردم نهادتوجه ویژه دولت به سازمان های مردم نهادبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از مشهد، نریمان مصطفایی در نخستین نشست هم اندیشی با اشاره به نقش سمن ها در اجرای برنامه های بازآفرینی شهری، گفت: بعد از تغییرات سند توانمندسازی و ساماندهی سکونتگاه های غیررسمی در سال 93، بازنگری لازم انجام و سند ملی راهبردی مصوب شد.

وی با بیان اینکه در سند مصوب شده جدید محدوده های هدف افزایش پیدا کرده است، افزود: محدوده های هدف شامل محدوده بافت های نابسامان میانی و بافت های فرسوده، بافت های با پیشینه روستایی، بافت های ناکارآمد و دیگر محدوده هاست.

مدیرکل دفتر دبیرخانه ستاد ملی بازآفرینی کشور با اشاره به اینکه بافت های ناکارآمد در راستای توسعه‌ شهری می‌تواند بازیافت شود، اظهار داشت: اجرایی شدن سند جامع ملی راهبردی از عهده یک دستگاه خاص برنمی‌آید و همه نهادهای دولتی و غیردولتی باید در تحقق این امر سهیم باشند.

مصطفایی اهداف کلان سند جامع ملی راهبردی را نهادهای مردمی و دولتی دانست و خاطرنشان کرد: برای تحقق این اهداف درنظرگرفته شده، همه‌ نهادها باید با یکدیگر همکاری داشته باشند.

وی افزود: برنامه های اجرایی باید به سمت نهاد های مردمی سوق پیدا کرده و از قالب برنامه های دولتی خارج شود.

مصطفایی با بیان اینکه دولت تدبیر و امید توجه ویژه و خاصی به NGO ها دارد، گفت: رئیس جمهور در همین خصوص تاکید داشته که سازمان های غیردولتی باید در کنار دولت باشند و از آنها با عنوان فرصت یاد کرده است.

وی دوسویه بودن تعاملات بین نهادهای مردمی و دولتی را الزامی دانست و تصریح کرد: وقتی نهادهای دولتی گامی را برمی‌دارند، به طبع آن نهادهای مردمی نیز باید اقدامی را انجام دهند.

مصطفایی با بیان اینکه سازمان‌های غیردولتی بر 3 پایه داوطلبانه، غیردولتی و غیرانتفاعی تشکیل می‌شوند، افزود: کشور با افت سرمایه اجتماعی روبروست و در شرایط کنونی سازمان های غیردولتی نقش مهمی در راستای اعتمادسازی بین اجتماعات محلی و دولتی می‌توانند داشته باشند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: آموزش، آگاه سازی و ایجاد نهاد اجتماعی و همچنین تشخیص و دسته‌بندی این نهادها از جمله زمینه هایی است که NGO ها می‌توانند در آن نقش داشته باشند.

مدیرکل دفتر دبیرخانه ستاد ملی بازآفرینی کشور گفت: دولت باید پشتیبانی لازم را از تشکیلات غیردولتی داشته باشد و کمبودهای بسترهای موجود را برطرف کند.

 برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید. 

انتهای پیام/ب

برچسب ها: مشهد ، سمن ، دولت ، سند ملی را
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.