با حضور رییس سازمان بهزیستی کشور، یک مرکز جامع نگهداری و توان بخشی خردسالان مبتلا به اوتیسم و کم توانی ذهنی در کرمان افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ؛ معاون توانبخشی بهزیستی استان کرمان در حاشیه ی افتتاح این مرکز گفت: این مرکز را که بنام مبارک امام اول شیعیان نامگذاری شده است یکی از موسسه های خیریه شهر کرمان که مایل نیست نامش ذکر شود.

علیر ضا اسدی افزود: این مرکز با شش و نیم میلیارد تومان هزینه احداث شده است که در مرحله نخست، 40 کودک مبتلا به اوتیسم و 112 کودک کم توان ذهنی به صورت رایگان دراین مرکز نگهداری می شوند.

وی خاطرنشان کرد: مرکز امام علی شهر کرمان مجهز به یک پارک ایمن بنام لبخند اوتیسم است که مهارت های اجتماعی کودکان را افزایش می دهد.

انوشیروان محسنی بند پی ، رییس سازمان بهزیستی کشور هم در مراسم افتتاح این مرکز از خیران و نیکوکارانی که این مرکز را بنا نهاده اند تشکر کرد و گفت: برنامه اصلی ما در بهزیستی، پیشگیری از تولد کودکان مبتلا به چنین بیماریهای مادرزادی و ژنتیک است اما اگر به هر دلیل چنین کودکانی به دنیا آمدند باید بتوانیم با ظرفیت های انسانی متخصص در آموزش مناسب آنها بکوشیم و تلاش کنیم شرایط زندگی عادی برای آنها فراهم شود.
وی افزود: خوشبختانه در این موارد هرگاه مردم و خیران به کمک ما آمدند کارها اثر بخش تر بود و نتیجه بهتری داشت.

در این مراسم از جمعی از مدیران خیریه های همکار بهزیستی ، نیکوکاران کمک کننده به این مراکز و کارکنان این مراکز تقدیر شد.

انتهای پیام/ش

برچسب ها: افتتاح ، اوتیسمی ، کرمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.