تحلیل های اولیه از ارزیابی مانور ،حاکی از موفقیت آمیز بودن آن بود و نتایج ارزیابی حاکی از تطابق هشتاد درصدی با استانداردهای کتاب EOP بود.

تحلیل آماری اولیه از بزرگترین مانور غیرنظامی جنوبشرق کشور منتشر شدبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  ارشد تیم ارزیابان بزرگترین مانور غیرنظامی جنوبشرق کشور گفت:  تفاوت و برتری ویژه ای که این مانور با دیگر مانورهای گذشته داشت این بود که کلیه ارزیابی هایی که در طی این دو روز به شکل پیوسته توسط ارزیابان از آمادگاه ها صورت می گرفت، به صورت برخط (آنلاین) بر روی بستر اینترنت قرار می گرفت و لذا به محض اتمام مانور، نتایج آماری اولیه ارزیابی ها به صورت آنلاین قابل دسترسی بود.

دکتر محمد جواد مرادیان، ضمن تشریح نتایج اولیه آن گفت: آمارهای تحلیلی اولیه تطابق قابل قبول اقدامات در مانور با کتاب برنامه ملی پاسخ نظام سلامت به بلایا داشت که این امر تفاوت و برتری ویژه این مانور با سایر مانورهای گذشته بود.

مرادیان، عضو ناظر وزارت خانه ای این مانور ، ضمن اظهار رضایت از نتایج آماری اولیه افزود: از نکات قوت این مانور امنیت بالای آن بود که توسط حفاظت فیزیکی دانشگاه ها و همکاری نیروی انتظامی برقرار گردید. همچنین عملکرد بالا در کارکردهای ارزیابی و پشتیبانی از نقاط قابل توجه این مانور بود.

عضو ناظر وزارت بهداشت در مانور جنوبشرق کشور، در خصوص تجربیات این مانور توضیح داد: تجربیات خوبی از این مانور بزرگ حاصل شد و البته لازم است که در تمرینات بعدی توجه بیشتری به تدوین برنامه عملیات در صحنه و مدیریت جامع اطلاعات شود.

وی ضمن تفسیر و تحلیل آمارهای اولیه منتشر شده افرود: کلیه آیتم های مورد نظر در ارزیابی، نمره بالای شصت گرفت و بالاترین نمره به آیتم «امنیت مانور» تعلق گرفت. میانگین تقریبی تمام آیتم ها 4/79 (هفتاد و نه ممیز چهار دهم) بود و این  بدان معناست که کلیه اقدامات صورت گرفته در این مانور، تطابق نزدیک به هشتاد درصدی با کتاب برنامه ملی پاسخ نظام سلامت به بلایا (ٍEOP) داشته است که این مساله دستاوردی ارزشمند است.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید. 

انتهای پیام/ت


برچسب ها: اورژانس ، مانور ، آمار ، تحلیل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.