کرمان؛

تشریح جزئیات مانور جنوب شرق کشور

مانوری که در این دو روز برگزار شد حاصل برنامه ریزی یک سال گذشته است.

تشریح جزئیات مانور جنوبشرق کشوربه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان دکتر ابراهیم محمدی ریاست مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی جیرفت  گفت: مانوری که در این دو روز برگزار می شود حاصل برنامه ریزی یک سال گذشته است. این مانور با همکاری هفت دانشگاه علوم پزشکی برگزار شد و هدف از این تمرین تجهیز هر چه بیشتر و افزایش آمادگی ها بود. 

ابراهیم محمدی ضمن تشریح اهداف این مانور افزود: استان کرمان آبستن حوادث طبیعی است و شهر جیرفت و کهنوج بر روی گسل های خطرناکی هستند که این مساله لزوم آمادگی هر چه بیشتر این شهر را می طلبد لذا این تصمیم گرفته شد که این تمرین بزرگ در شهر جیرفت برگزار شود.
 
محمدی در خصوص مزیت های این مانور گفت: هر تمرین و مانوری نیازمند تجهیز شدن از قبل است و ما با این تمرین توانستیم ثابت کنیم که ارشد برنامه ریزی در حوادث و بلایا، مرکز اورژانس است. همچنین مزیت دیگر این مانور این بود که نیروی انسانی اورژانس با اصول مدیریت بحران اشنا شدند و این مساله نوعی ارتقای کاری سیستم محسوب میشود.
 
وی در خصوص برنامه های آینده مدیریت حوادث در جنوبشرق کشور گفت: برنامه ریزی شده است که در صورت موافقت وزارت خانه، مانند همین مانور در سال آینده در زاهدان برگزار شود و لازم است این آمادگی برای سال های آینده نیز حفظ شود.
 
محمدی در پاسخ به این سوال که هماهنگی بین سازمان های درگیر بحران چگونه است، گفت: هماهنگی بین سازمان ها در شهرستان جیرفت بسیار عالی و قابل قبول است. در همین مانور امروز همکاری سازمان هایی مانند شهرداری و یا ادارات برق و آب بسیار بالا بود به نحوی که بسیاری از نیازمندی های این مانور از طریق شهرداری جیرفت تامین شد.
 
وی در پایان تصریح کرد: مشکل بزرگی که در این مانور به چشم آمد بحث ارتباطات است، لذا لازم است در بحث ارتباطات اولا تجهیزات بیشتری خریداری شود و ثانیا آموزش های بیشتری در خصوص استفاده از تجهیزات ارتباطی در بحران ها به پرسنل درمان داده شود.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید. 

انتهای پیام/ت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.