هكرهای سرور یکی از شرکت های اینترنتی استان سمنان با سرقت2500 گیگابایت حجم ترافیك، 150 میلیون ریال خسارت به شركت اینترنتی وارد کردند.


به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، فرمانده انتظامی شهرستان شاهرود در تشریح این مطلب گفت: با شكایت نماینده یكی از شركت های ارائه خدمات اینترنتی استان مبنی بر استفاده غیرمجاز از حجم ترافیك آن شركت، پرونده رسیدگی به موضوع در پلیس فتای شهرستان تشكیل شد.

سرهنگ غلامرضا کاظم زاده افزود: در بررسی های مقدماتی مشخص شد ترافیك سرقتی در شهرستان گرمسار مورد استفاده قرار گرفته است كه در همین راستا دو نفر شناسایی شدند.

وی با بیان اینكه سارقان ترافیك غیرمجاز با هک سیستم شرکت به سرور اصلی متصل و از حجم ترافیک آن استفاده كردند، افزود: متهمان پس از تكمیل تحقیقات با هماهنگی مرجع قضائی به 
پلیس فتای شاهرود احضار شدند.

به گفته این مسئول انتظامی در روند تكمیل تحقیقات پنج مورد دسترسی غیرمجاز دیگر به شركت ارائه خدمات اینترنتی شناسایی كه توسط پلیس فتا مسدود شد.

سرهنگ كاظم زاده به انجام تحقیقات تخصصی از سارقان اینترنتی اشاره و تصریح كرد: متهمان در ابتدا منكر استفاده غیرمجاز از ترافیك شركت بودند كه در ادامه با مشاهده دلایل غیرقابل انكار پلیس، به جرم خود اعتراف كردند.

فرمانده انتظامی شهرستان شاهرود به عموم كاربران فضای مجازی، كافی نت ها و شركت های اینترنتی توصیه كرد: در صورت مشاهده هر مورد مشكوك و غیرمجاز در فضای سایبر، مراتب را به پلیس فتای استان سمنان و شهرستان شاهرود اطلاع دهید.

این دو جوان هکر نیز به دادسرا معرفی و تحقیقات برای شناسایی سایر افراد دخیل در این پرونده ادامه دارد.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید. 

انتهای پیام/ب
برچسب ها: سرقت ، هکر ، سمنان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.