رئيس پليس فتا انتظامي استان کرمانشاه گفت: اکثر مردم اين برداشت نادرست را دارند که گوشي هاي هوشمند "اندروید" خود را کاملا امن مي دانند و تصور مي کنند اين ابزار مستعد حملات سايبري نيستند

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛سرهنگ علي شفيعي گفت: گوشي هاي هوشمند امروزه در همه جا وجود دارند،با توجه به موفقيت سيستم عامل ios شرکت اپل و سيستم عامل اندرويد گوگل، عجيب نيست که استفاده از گوشي هاي همراه هوشمند هر روز در سراسر جهان گسترش مي يابد.

وي افزود: رشد صنعت گوشي هاي هوشمند باعث شده، برنامه هاي مخرب مربوط به اين گوشي ها نيز ظهور و رشد داشته اند. از آن جايي که بسياري مردم از وجود اين نرم افزار مخرب آگاه نيستند، گوشي هاي هوشمند را از کامپيوتر امن تر مي دانند و اطلاعات حساس خود را در گوشي هاي هوشمند نگهداري مي کنند.

شفيعي هشدار داد: برخي افراد، رمز کارت بانکي، رمز ايميل،شماره ملي، اسناد محرمانه و حتي تصاوير خصوصي را بر روي گوشي خود ذخيره مي کنند، اين موارد، گوشی های آنان را به اهداف جذابي براي مجرمان سايبري تبديل می کند.

وی اضافه کرد:با توجه به ماهيت باز سيستم عامل اندرويد و افزايش محبوبيت استفاده آن ميان کاربران، باعث شده است که گوشي هاي اندرويد بيشتر هدف مجرمان سايبري قرار گيرد.

وي در خصوص اين که بد افزارها تا چه حد خطرناک هستند گفت: برنامه هاي مخرب برنامه هاي سر سخت و لجوجي هستند که بعد از اجرا شدن بسياري از آن ها قادر هستند اطلاعات حساس و خصوصي شما را از گوشي جمع آوري کنند.

شفیعی هنگامي که يک برنامه مخرب بر روي گوشي نصب مي شود،هکر از طريق آن مي تواند تقريبا کنترل همه چيز را بدست بگيرد. در اين حالت، شما تلفن و تمام محتواي آن را به دست يک فرد غريبه سپرده ايد.

رئيس پليس فتا افزود: برخي از اين برنامه ها قادر به رديابي حرکات و جابه جايي هاي شما هستند و حتي محلي که شما در آن قرار داريد را مشخص مي کنند و اين امر باعث به وجود آمدن تهديد فيزيکي براي امنيت شما مي شود.

وي در مورد نحوه وارد شدن نرم افزارهاي مخرب به گوشي هاي هوشمند بيان داشت: اغلب افراد زماني متوجه مي شوند که گوشي آن ها آلوده شده است که خيلي دير شده است مجرمان سايبري بسيار هوشمند هستند آن ها شما را به طور مستقيم به سمت استفاده از اين برنامه ها هدايت نمي کنند و معمولا در غالب بازي و يا نرم افزارهاي سرگرم کننده وارد گوشي مي شوند.

"سرهنگ شفیعي" چند توصيه امنيتي" به کاربران نمود:

قبل از اين که هر اپليکيشني را دانلود کنيد،ابتدا بررسي کنيد که آن يک بازي است يا نرم افزار کاري اين مهم است که شما در مورد تهيه کننده رسمي اپليکيشن، تحقيق کنيد.

توجه کردن به ليستي از مجوزهاي امنيتي که برنامه از قبل دانلود شدن به آن نياز دارد. اطمينان حاصل کنيد برنامه اي که مي خواهيد دانلود کنيد از شما مجوز هاي غير ضروري نمي خواهد. اگر مواردي مشکوک به نظر مي رسد، ريسک نکنيد و از آن برنامه استفاده نکنيد.

يک بسته نرم افزاري امنيتي بر روي گوشي خود نصب کنيد. برخي ممکن است به شما بگويند که اين کار غير ضروري است. اما شما هيچ وقت نمي دانيد که حملات سايبري چه وقت بر عليه شما انجام خواهد شد.

نظرات ديگر کاربران را قبل از دانلود آن برنامه بخوانيد. براي دريافت بازخورد ديگر کاربران اين شيوه روش بسيار مناسبي است. آن ها ممکن است در مورد خطرات برنامه که با نصب آن همراه است هشدار دهند.

تعداد دفعاتي که برنامه دانلود شده است را بررسي کنيد. شايد اين راه خيلي دقيق نباشد ولي وقتي يک برنامه 3000000 بار دانلود مي شود. نشان از آن است که تعداد بسيار زيادي بررسي بر روي آن انجام شده است و شما در مسير درست قرار داريد.


انتهای پیام/ ا

برچسب ها: کرمانشاه ، توصیه ، امنیتی ، عامل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.