مدیرکل دفتر فنی نوسازی مدارس کشور در قزوين با اعلام اينكه هم اكنون 70 درصد مدارس كشور ايمن سازي شده گفت: حفظ به موقع فضاهاي آموزشی از تحمیل هزینه های بسیاری جلوگیری می کند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین؛ سمینار سه روزه منطقه ای معماری مدارس در قزوین با حضور کارشناسان معماری استان های البرز، زنجان، همدان، مرکزی و کردستان درخصوص اعتلای طراحی معماری فضای آموزشی برگزار شد.

حمید علیان نژاد مدیرکل دفتر فنی نوسازی مدارس کشور در این سیمنار با بیان اینکه هم اکنون ۷۰ درصد مدارس کشور ایمن سازی شده اند، اظهار کرد: حدود ۲۹۰ هزار ساختمان با زیربنای ۷۰ میلیون مترمربع در اختیار آموزش و پرورش قرار دارد که حفظ به موقع آنها از هزینه گزاف جلوگیری می کند.

این مسئول در خصوص میزان اعتبار مورد نیاز برای مقاوم سازی ۳۰ درصد مابقی مدارس کشور گفت: حدود سه هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است که در بودجه سنواتی پیش بینی شده و در صورت تصویب برای سه سال آینده هیچ مدرسه ای بدون استحکام نخواهیم داشت.

علیان نژاد خاطرنشان کرد: موضوع زیبا شناختی در تعلیم و تربیت باید مورد توجه جدی قرار گیرد و چون تربیت ما دینی است جلوه های هنری در این حوزه ایفای نقش می کند.

جوانبخت مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس هم اعلام کرد: هم اکنون ۹ هزار و ۴۰۰ کلاس درس در قالب ۲ هزار و ۳۰۰ واحد آموزشی در استان وجود دارد که ۲۷ درصد آن در روستاها و مابقی در شهرها قرار دارد.


انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.