رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان قزوین گفت: خیرین قزوینی از زائران پیاده روی اربعین حسینی در حرم طفلان مسلم (ع) پذیرایی می کنند.

به گزاش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از قزوین؛سهراب احمدی، مهم ترین پایگاه استان قزوین در همایش پیاده روی اربعین حسینی را حرم طفلان مسلم (ع)عنوان کرد و افزود: توسط خیران قزوینی به مدت 10 روز روزانه دو هزار نفر از زائران اربعین حسینی در حرم طفلان مسلم پذیرایی می شودند.

وی اظهار کرد: از ظرفیت حسینیه ها و دارالشفا نیز برای خدمات دهی به زائران استفاده خواهیم کرد و به همین منظور 15 پزشک برای ارایه خدمات از استان به عراق اعزام شده است.

احمدی ادامه داد: همچنین دو پایگاه ویژه زائران در کربلا و یک پایگاه در نجف در نظر گرفته شده و هزینه های این مراکز از طریق ستاد عتبات عالیات قزوین تامین می شود.

رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان قزوین از دایر بودن پایگاه های جمع آوری نذورات مردمی برای حمایت از پیاده روی اربعین حسینی در استان قزوین خبر داد و گفت: علاقمندان می توانند کمک های نقدی و غیر نقدی خود را در اختیار مکان های معین قرار دهند.

وی افزود: همچنین شماره حساب 1040 بانک ملی قابل پرداخت در شعب سراسر کشور برای ارایه کمک های مردمی به کنگره عظیم راهپیمایی اربعین حسینی است و تاکنون بیش از 20 میلیون تومان توسط کمک های مردم جمع آوری شده و پیش بینی می کنیم این میزان به 50 میلیون تومان برسد.

وی با بیان اینکه امسال مسوولیت جمع آوری کمک های نقدی و غیرنقدی مردم بر عهده ستاد بازسای عتبات و عالیات است، اظهار داشت: ستاد بازسازی عتبات عالیات در سراسر کشور، مراکز استان ها و بخش ها مسوولیت جمع آوری کمک های نقدی و غیرنقدی مردم را برعهده دارد.

این مسوول به تامین مواد غذایی زائران اربعین نیز اشاره کرد و گفت: هرچند کرامت مردم عراق بالاست اما به علت وضعیت اقتصادی نامناسب عراق در تامین مواد غذایی زائران اربعین به آنان کمک خواهیم کرد.

رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان قزوین تاکید کرد: سال گذشته پس از برگزاری مراسم اربعین، هیات های عراقی در مسیر پیاده روی جمع آوری شد و مشکل اسکان و تغذیه برای زائران وجود داشت؛ اما امسال هیات های ما دو روز پس از مراسم اربعین نیز در کربلا و نجف برپا خواهد بود.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید. 

انتهای پیام/ت


برچسب ها: ستاد ، پذیرایی ، قزوین ، اربعین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.