در صورتی که معاینه دقیق و صحیح توسط پزشک مربوطه انجام شود 80 درصد از بیماری‌های مشخص می‌شوند و نیازی به عکس برداری نخواهد بود.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان،‌پروفسور یلدا متخصص بیماری‌های عفونی در نشست خبری ششمین کنگره بین‌المللی‌ تازه‌ترین دستاوردهای پژوهش در دانش پزشکی بیان کرد: معاینه دقیق و صحیح بیمار می‌تواند تا 80 درصد بیماری را مشخص کند و نیازی به تصویر برداری و ام‌آرآی نباشد.

وی در خصوص مصرف خودسرانه دارو افزود: می‌توان میزان پیشرفت جامعه را با میزان مصرف دارو در آن جامعه اندازه‌گیری کرد، بدین ترتیب که اگر میزان مصرف دارو بالا باشد فرهنگ پزشکی آن جامعه پایین است. 
 
یلدا با اشاره به عوارض جبران ناپذیر مصرف خودسرانه دارو عنوان کرد: یک سوم بیمارانی که به درمانگاه مراجعه می‌کنند دچار عوارض دارویی هستند که از این یک سوم تعدادی به بستری نیازمندند که متاسفانه برخی از آنها به مرگ نیز دچار می‌شوند. .
 
وی با اشاره به آموزش‌های مفید شبکه سلامت اظهار کرد: تجویز آنتی بیوتیک‌ها تخصص می‌خواهد که متاسفانه از متخصصین در این باره استفاده نمی‌شود. 

این متخصص عفونی با تاکید بر اینکه بسیاری از مردم بیماریهای عفونی را به درستی نمی‌شناسند مطرح کرد: آموزش از کودکی از جمله راه‌های شناساندن بیماری‌های عفونی به شمار می‌رود، متاسفانه اکثر مدارس سرویس‌های بهداشتی خوبی ندارند و به همین دلیل بیماری‌های واگیر زود پخش می‌شود. اگر بخواهیم بهداشت خانه‌ای را بسنجیم می‌توانیم این کار را با سنجیدن سرویس بهداشتی آن خانه انجام دهیم . 

وی با تاکید بر مهم خواندن اخلاق پزشکی در جامعه خاطر نشان کرد:برخی مواقع پزشکان دچار غرور و تکبر می‌شوند و رابطه‌شان با انسان ها مختل می‌شود در صورتی که نتیجه علم خدمت به انسان‌هاست .

وی در خصوص منفعت های این کنگره اذعان کرد: جهل زدایی مهمترین هدف تشکیل از چنین کنگر‌ه‌هایی است زیرا جوامع فقیر و تهیدست بیشتر در معرض خرافات هستند، دعوت از پزشکان ایرانی ساکن کشورهای خارجی را باید غنیمت شمرد چرا که آنها با صرف هزینه به ایران می‌آیند بنابراین باید در رفتار و گفتار آنها را الگو قرار داد.


برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار