معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای قزوین گفت: تاکنون ۱۵۰۰ کنتور هوشمند در چاه‌های آب کشاورزی نصب شده و تا پایان امسال ۱۹۰۰ کنتور دیگر در بخش دولتی و خصوصی نصب و راه اندازی می شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان ازقزوین ؛ یدالله ملکی افزود:  در یک محدوده زمانی سه تا چهارساله همه چاه‌های کشاورزی استان قزوین را به کنتور هوشمند مجهز می کنیم.

وی افزود: تاکنون با تامین اعتبارات لازم نصب ۱۵۰۰ کنتور در استان به پایان رسیده و تا پایان امسال تلاش می کنیم تعداد کنتورها به ۳۴۰۰ دستگاه برسد.

ملکی یادآورشد: در گذشته تنها یک شرکت به صورت انحصاری تولید کنتورهای هوشمند را بر عهده داشت اما امروز خوشبختانه بیش از شش شرکت در این زمینه فعالیت می کنند که با عقد قرارداد با هر کدام می توان در زمان کوتاه‌تری نسبت به تامین کنتورهای هوشمند اقدام کرد.

ملکی افزود: اعتبارات طرح تعادل بخشی امسال ۱۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان است که چهار میلیارد تومان برای نصب کنتورهای هوشمند در بخش کشاورزی، صنعت، خدمات و دستگاه های دولتی پیش بینی شده است.

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای قزوین یادآورشد: خوشبختانه با تلاش شبانه روزی همکاران این شرکت و همکاری صمیمانه مسئولان استان از جمله فرمانداری ها و اداره برق هماهنگی خوبی برای تشویق کشاورزان در نصب کنتورهای هوشمند انجام شده است.

وی اضافه کرد: به دامداری های استان ۴۵ روز فرصت داده شده تا نسبت به نصب کنتورهای هوشمند اقدام کنند و از اداره صنایع هم انتظار داریم به واحدهای صنعتی ابلاغ کنند تا چاه های آب صنعتی نیز بسرعت دارای این کنتورها شوند.

ملکی گفت:برای کاهش تلفات آب در بخش کشاورزی تعویض دریچه های آب و مرمت و بازسازی کانال ها نیز از دیگر کار هایی است که برای کاهش مصرف و هدر رفت آب انجام شده است.

در ادامه نیازعلی ابراهیمی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین اظهارداشت: در استان قزوین ۲۵۰۰ حلقه چاه کشاورزی داریم که تاکنون کنتور هوشمند در یک هزار حلقه چاه به پایان رسیده است.

وی افزود: ۱۵۰۰ حلقه چاه کشاورزی هنوز به این سیستم مجهز نشده که با احتساب هر کنتور هفت میلیون تومان برای اجرای این طرح و مجهز شدن همه چاه های کشاورزی به این سیستم حدود ۱۰ میلیارد تومان نیاز است.

ابراهیمی پاک یادآورشد: در صورت نصب کنتورهای هوشمند زمینه ۳۰ درصد صرفه جویی معادل ۳۰۰ میلیون مترمکعب آب در منابع آبی استان در بخش کشاورزی فراهم می شود.

انتهای پیام/ف

برچسب ها: کنتور ، هوشمند ، قزوین ، نصب ، کشاورزی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.