قزوین؛

اجرای طرح کشوری ویژه کودکان در استان

طرح کشوری « تکامل ابتدای دوران کودکی » در تاکستان اجرا می شود

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جواناز قزوین ؛کودکان زیر هشت سال شامل این طرح می شوند که این فرصتی طلایی در پرورش کودک است و با اجرای آن، کودکانی که شامل طرح می شوند، باهوش تر خواهند شد.

این طرح به صورت نمونه آزمایشی(پایلوت) در شهرستان تاکستان اجرا می شود .

به گفته دکتر ناهید یزدی ، مدیر گروه سلامت جمعیت و خانواده معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی قزوین  این طرح 10 گام دارد و  برای انجام آن، ابتدا باید وضعیت اولیه و موجود را سنجید، تا پس از مداخله و اجرای طرح بتوان ارزیابی صحیحی داشت.

دکتر یزدی اضافه کرد  : در این طرح  ، یکی از موارد، عدالت است که البته به معنی برابری نیست، بلکه به ایجاد شرایط یکسان برای رشد مساوی همه کودکان اشاره دارد و شاید برای برقراری این مساوات، نیاز باشد به کودکی، سهم بیشتری اختصاص یابد .

وی افزود : برای شکوفایی استعداد در بچه ها مطابق با «برنامه تکامل ابتدای دوران کودکی»  باید کودک زیر پنج سال 10 کتاب داشته باشد و والدین برای او کتاب بخوانند.

دکتر سعید اسکویی، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قزوین هم از همکاری 37 نهاد دولتی در اجرای این طرح خبر داد .

وی نقش ارگانها را حمایت از پدران و مادران و آموزش انها عنوان کرد .

دکتر جلال رحمانی، مدیر شبکه بهداشت و درمان تاکستان هم  گفت : کم توجهی به کودکان، سبب گرفتار شدن آنان به معضلات اجتماعی و خانوادگی در دوران بزرگسالی خواهد شد .

« طرح تکامل ابتدای دوران کودکی (ECD) »  حاصل تلاش 15 ساله وزارت بهداشت و سازمان بهزیستی، است که در تیر ماه  سال 1392 در شورای عالی سلامت کشور به تصویب رسید.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید. 

انتهای پیام/ت


 
برچسب ها: طرح ، کشوری ، کودکان ، تکامل ، قزوین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.