مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌شرقی از شناخته شدن آذربایجان شرقی به عنوان مقصد جدی گردشگران خارجی خبر داد و گفت: آذربایجان‌شرقی مجموعه‌ای کم نظیر از ظرفیت‌های بالای گردشگری است محمدصفری

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛فرزین حق‌پرست در نشستی با جمعی از مدیران دفاتر خدمات مسافرتی ترکیه با اشاره به تنوع و گستردگی ظرفیت‌های آذربایجان‌شرقی گفت: این منطقه با دارا بودن 4 اقلیم اصلی در یک منطقه برای تمام شاخه‌های گردشگری و سلائق گوناگون مقصد مناسبی برای سفر کردن است.

وی با با ابراز خرسندی از فعالیت‌های چند سال اخیر در رابطه با معرفی ظرفیت‌های گردشگری آذربایجان‌شرقی در خارج از مرزها گفت: خوشبختانه توانسته‌ایم به عنوان یک مقصد جدی گردشگری شناخته شویم و شاهد ورود مسافران از کشورهای مختلف باشیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌شرقی با تاکید بر اثر گذاری زیاد دفاتر خدمات مسافرتی که زمینه را برای سفر بیشتر گردشگران خارجی به ایران و منطقه شمال‌غرب کشور فراهم می‌کنتد. افزود: این سفرها می‌تواند چهره‌ای واقعی از ایران و ظرفیت‌های آن در حوزه گردشگری را به نمایش بگذارد.

حق‌پرست با اشاره به تفاهم فرهنگی بین منطقه شمال‌غرب کشور و ترکیه اظهار داشت: نگاه فرهنگی مشترک می‌تواند تعداد گردشگران خارجی را افزایش دهد.

وی همچنین نقش رسانه‌ها و فضای مجازی را در مراودات دنیای کنونی گسترده توصیف کرد و افزود: متاسفانه معرفی کشور ایران با وجود بهره‌مندی از جاذبه‌های فراوان در حوزه گردشگری مغفول واقع شده و قربانی سیاه‌نمایی‌های که سعی در نشان دادن ایران به عنوان یک کشور ناامن دارند شده است.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌شرقی با اشاره به سفر تعداد زیادی از هموطنان ایرانی به ترکیه ابراز امیدواری کرد آژانس‌های خروجی کار ترکیه نیز با طراحی بسته‌های متنوع و جذاب از ظرفیت‌های بالای ایران و خصوصا منطقه شمال‌غرب کشور گردشگران ترکیه‌ای بیشتری را به بازدید ایران ترغیب کنند.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید. 
 
انتهای پیام/ت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.