معاون حمل و نقل وترافیک شهرداری تبریز از تردد روزانه 3 میلیون و 600 هزار سفر درون شهری در تبریز خبرداد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛وحید کیا به تعداد سفرهای انجام شده در تبریز اشاره کرد و افزود: با توجه به اینکه جمعیت تبریز یک میلیون و 800 هزار نفر است بر اساس مطالعات انجام شده در داخل شهر تبریز روزانه 3 میلیون و 600 هزار سفر انجام می شود.

وی هم چنین به مشکلات ترافیک و ضرورت حل آن در شهرتبریز اشاره کرد و گفت: عمده ترین مشکلات ترافیک ،فراهم نبودن زیرساختهای حمل و نقل عمومی برای جابجایی مسافران درون شهری است در حالی که طبق برنامه های کلان کشور باید 75 درصد سفرهای درون شهری توسط حمل و نقل عمومی باشد.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تبریز با توجه به اینکه در کل کشور استاندارد معابر در شهرها  1.3 است گفت:شهر تبریز با بیش از 36در صد معابر اختصاص یافته نسبت به شهرهای دیگر کشور از وضعیت خوبی برخوردار است.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تبریز تصریح کرد: برای تسهیل در مشکل ترافیک در سال جاری با سرعت بخشیدن به فعالیتهای مترو و بهره برداری خط یک و توسعه انتهای این خط تا میدان ساعت و اتمام تمام خط های مترو در سال 96 شاهد رفع مشکل ترافیک در شهر تبریز خواهیم بود.

وحیدکیا در ادامه به تجهیز ناوگان اتوبوس رانی و ارائه خدمات این بخش اشاره کردو  افزود: روزانه حدود 130 هزار نفر از طریق 60 دستگاه اتوبوس BRT جابجا می شوند که این مقدار تا پایان سال جاری به 100 دستگاه اتوبوس افزایش خواهد یافت.

وی همچنین گفت:  12 هزار تاکسی در تبریز وجود دارد که از این تعداد تا پایان سال جاری  3 هزار و 600 دستگاه تاکسی فرسوده ساماندهی خواهندشد.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تبریز گفت: از عوامل مهم در روان سازی ترافیک در خیابانها و تقاطع ها، اصلاحات هندسی است که  در سال جاری با اصلاح  160 نقطه حادثه خیز موجب کاهش حادثه در شهرتبریز  شده است.

وی به بحث فرهنگ سازی و آموزش ترافیک اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه جایگاه آموزش و فرهنگ سازی در موضوع ترافیک از اهمیت خاصی برخوردار است لذا همکاری با سازمان صدا و سیمای استان در تولید و ساخت انیمیشن های بومی و پخش از طریق تلویزیون و ایجاد پارک های آموزش ترافیک و برگزاری دوره های اموزشی  می تواند تا حدودی در کاهش حجم ترافیک در شهر موثر باشد.

وحدکیا اعتبار تخصیص یافته به پروژه های سازمان رادر در سال جاری 3 هزارمیلیارد تومان اعلام کرو و گفت: از این میزان حدود یک هزار و 400 میلیارد تومان یعنی 46 درصد برای پروژه های حمل ونقل ترافیکی در نظر گرفته شده است.
 
انتهای پیام/گ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.